Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Spania: Transportatorii cer tarife care să acopere costurile în plus determinate de creșterea MTMA la 44 t

Odată cu intrarea în vigoare a Ordinului Ministerial emis joi, 23 octombrie, în Spania, sunt stabilite noi limite maxime de greutate pentru sectorul transportului rutier de marfă. Acesta include creșterea capacității de încărcare a vehiculelor grele actuale la 44 de tone, anticipând chiar un tonaj mai mare în subsectorul transportului de lemn datorită caracteristicilor sale speciale. Unele companii de transport sau intermediari ar putea exploata această situație pentru a exercita presiuni asupra transportatorilor contractați să respecte noile limite de greutate, refuzând în același timp să compenseze costurile suplimentare generate de creșterea încărcăturii.

Cu toate acestea, puține companii le solicită transportatorilor să își mărească încărcăturile până la modificarea operațiunilor și adaptarea la noua situație, iar cele care au făcut acest lucru plătesc suplimentar transportatorii pentru costurile generate. Însă, au apărut deja primele cazuri de companii producătoare și de încărcare care au profitat de noua situație pentru a încerca să abuzeze din nou de transportatori.

Acesta este cazul producătorului de celuloză ENCE, care operează două fabrici de producție în Navia (Asturias) și Pontevedra (Galicia), care încă din 23 octombrie a comunicat transportatorilor care lucrează pentru el o reducere a tarifelor de transport ca urmare a noii creșteri a încărcăturii de lemn de transportat, ceea ce se traduce printr-o reducere pe tonă transportată de până la 11% față de ceea ce primeau anterior. Aceasta i-a obligat pe transportatori să reacționeze la un astfel de abuz nejustificat, aceștia convenind în cadrul unei adunări comune să suspende serviciile de transport de lemn către ambele fabrici, prezentând o serie de revendicări care ar include, printre altele, restabilirea prețurilor anterioare ca referință pentru toate serviciile de transport și aplicarea acestora la noul tonaj permis (44 de tone), precum și actualizarea automată anuală a acestora.

În acest sens, asociațiile transportatorilor VIEIROS din Galicia și CESINTRA din Asturias, ambele organizații membre ale FENADISMER, care susțin această mobilizare și eventualele acțiuni de protest pe care le-ar putea întreprinde împotriva acestei acțiuni unilaterale, au cerut ENCE deschiderea imediată a unei mese de negociere cu transportatorii afectați, care să permită stabilirea unui acord echitabil și benefic pentru toate părțile.

Articole similare

Ad