În cadrul Galei Tranzit, Adrian Lazăr, administratorul centrului de consultanță în transporturi rutiere CECOR, a vorbit despre principalele lacune în pregătirea șoferilor, dispecerilor, contabililor sau managerilor, pe care le-a constatat în timpul auditurilor realizate, și a dat câteva exemple de amenzi primite în ultimele săptămâni de firme din domeniu.
În Italia, din cauza greșelii impardonabile făcute de un service de marcă la calibrarea tahografului (nu apăreau pe bord kilometrajul la început de calibrare și după, nici data și ora calibrării), o firmă din România a fost amendată cu 1.000 de euro și, mai grav decât atât, șoferului i-a fost anulat permisul pentru 15 zile.
În Suedia autoritățile atrag atenția asupra înmulțirii numărului de carduri tahograf raportate ca pierdute, dar folosite în continuare de șoferi, pentru care o firmă a fost sancționată recent cu 13.000 de euro, una cu 48.000 de euro și una cu 70.000 de euro. Reamintim că dacă un card este declarat pierdut el devine automat invalid, iar folosirea lui echivalează cu o fraudă chiar dacă șoferul susține că apoi l-a găsit.
În Germania poliția a considerat că cele două blocuri de câte 11 t transportate de un camion s-ar mișcat în timpul frânărilor puternice și chingile și lanțurile nu le-ar putea opri, astfel că a dispus că pentru a preveni pericolul pentru fiecare bloc trebuie folosite cel puțin 38 de chingi, „ceea ce denotă lipsă de profesionalism din partea acelor autorități locale“.
Tot în Germania, circa 70 de ofițeri au inspectat în jur de 40 de vehicule pe autostrada A29 și 22 dintre ele au fost depistate cu nereguli. Unul, de exemplu, avea semiremorca încărcată cu 28 t de făină animală neancorată bine, care se deplasase deja și în cazul căreia documentele vamale indicau o cantitate mai mică decât cea reală.
În aceeași țară poliția din Baden-Württemberg a controlat la scară largă vehicule care făceau transport ADR pe autostrada A5 și a descoperit niveluri alarmante de neconformitate: doar două au îndeplinit toate cerințele legale, iar șase au avut probleme atât de multe sau de grave, încât au fost imobilizate. O situație deosebit de periculoasă a fost a celor două camioane aparținând aceleiași companii care transportau 80 de butoaie supraîncărcate cu deșeuri periculoase din Clasa 4.2 (substanțe predispuse la aprindere spontană). Încărcătura nu fusese fixată corespunzător, iar multe butoaie erau avariate și parțial deschise, astfel că vehiculele au fost direcționate sub escorta poliției către un loc unde substanțele au fost descărcate și reambalate în siguranță.
Mai multe astfel de cazuri găsiți în numărul din noiembrie al revistei Tranzit.









