Înmatriculările de vehicule comerciale ușoare plus minibus au înregistrat evoluții contrastante în octombrie 2025, potrivit datelor DGPCI. Dacă segmentul vehiculelor comerciale grele plus bus a consemnat un avans puternic, de +35% față de aceeași lună din 2024, piața vehiculelor comerciale ușoare și minibus a rămas aproape neschimbată, cu o scădere marginală de -0,1%.
Declarația Președintelui APIA, Dan Vardie: „Datele din luna octombrie confirmă tendința clară de consolidare a motorizărilor electrificate pe piața auto din România, care depășesc în mod consistent cota combinată a vehiculelor cu motoare pe benzină și motorină, cu o pondere de 56,5% din totalul autoturismelor noi înmatriculate. Totuși, tranziția energetică a transportului nu poate fi privită exclusiv prin prisma electrificării. În acest sens, APIA s-a alăturat recent unei inițiative internaționale lansate de asociațiile ANFAVEA (Brazilia) și JAMA (Japonia), care promovează „decarbonizarea pragmatică a transportului rutier prin diversificarea surselor energetice și rolul strategic al combustibililor sustenabili, inclusiv biocombustibili. Această poziționare va fi susținută și în cadrul COP30 de la Belém, Brazilia, unde România, prin APIA, va fi parte din dialogul global privind tranziția echilibrată și incluzivă a sectorului auto. Pe 18 noiembrie, în cadrul Forumului Mobilității Sustenabile și Accesibile (FMSA) organizat de APIA, vom detalia această abordare integrată — care combină electrificarea accelerată cu dezvoltarea biocombustibililor, hidrogenului și a infrastructurii aferente. Forumul va reuni decidenți guvernamentali, producători, furnizori de energie și specialiști din industrie pentru a identifica soluții concrete de reducere a emisiilor și de consolidare a competitivității României în acest proces de tranziție. România poate deveni un exemplu regional de echilibru între inovație, sustenabilitate și pragmatism industrial. APIA va continua să promoveze această viziune, bazată pe date reale de piață, parteneriate solide și dialog deschis între toți actorii implicați.”
Segmentul vehiculelor comerciale ușoare și minibus a scăzut cu -1,8%, în timp ce vehiculele comerciale ușoare electrice continuă să câștige teren: 529 de unități au fost înmatriculate în primele nouă luni ale lui 2025, în creștere față de cele 491 din aceeași perioadă a anului anterior.
În zona vehiculelor comerciale grele și bus, creșterea de +35% este susținută în special de categoria peste 16 tone plus autotractoare, care avansează cu +30%, semnalând un an puternic pentru operatorii de transport și logistică.












