Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Premieră în Europa: Cargosfalt și FLX-SSR lansează un proiect pilot pentru creșterea siguranței rutiere

Companiile românești Cargosfalt și FLX-SSR lansează primul proiect pilot integrat din Europa pentru îmbunătățirea siguranței rutiere, ca răspuns la rata foarte ridicată a mortalității rutiere din România (77 de decese/milion locuitori în 2024, peste media UE de 44). Programul vizează reducerea principalelor cauze ale accidentelor: indisciplina pietonilor, nerespectarea regimului legal de viteză, neacordarea priorității de trecere a pietonilor, dar și calitatea necorespunzătoare a infrastructurii rutiere în zonele de risc.

Soluția Cargosfalt și FLX-SSR combină un tratament asfaltic antiderapant colorat, cu rugozitate ridicată, aplicat pe minimum 200 m înaintea trecerilor de pietoni, cu un limitator inteligent automat de viteză care coboară la nivelul carosabilului pentru șoferi și rămâne ridicat pentru cei care depășesc limita. Sistemul creează o barieră activă de siguranță ce reduce viteza, crește vizibilitatea și previne accidentele în zonele cu cel mai mare risc, precum trecerile de pietoni și proximitatea unităților școlare.

„Aducem sub roțile mașinilor o suprafață cu rugozitate ridicată și vizibilitate intensă pe sute de metri înainte de trecerea de pietoni. Asta înseamnă frânări mai scurte, atenție sporită și un timp de reacție câștigat exact în locul în care contează.”, a explicat Nicoleta Grigoraș, director de dezvoltare în cadrul Cargosfalt. „În parteneriat cu FLX‑SSR, am creat o soluție românească ce schimbă comportamentul real la volan și nu doar informează, ci creează condițiile pentru respectarea regulilor. Rezultatele de până acum din proiectul pilot derulat de FLX-SSR arată clar că viețile pietonilor pot fi protejate eficient atunci când designul rutier, tehnologia și disciplina se întâlnesc.”, a completat Nicoleta Grigoraș.

La prima implementare din Snagov, sistemul a redus în prima zi nerespectarea limitei de viteză: de la 92% dintre șoferi, care nu respectau limita, la peste 95% după 6 luni, ajungând până la 99,3%. Proiectul pilot desfășurat de FLX-SSR a eliminat incidentele pietonale în zona echipată, confirmând eficiența în linie cu statistica europeană care leagă viteza de gravitatea consecințelor și recomandă intervenții de infrastructură pentru a impune limita sigură acolo unde pietonii și vehiculele se intersectează.

„Limitatorul nostru inteligent citește scena rutieră și reacționează instantaneu: acordă traversare în siguranță pietonilor atunci când butonul este apăsat, permite trecerea vehiculelor de intervenție prin coborâre automată și menține ritmul traficului pentru cei care respectă regulile.”, a adăugat Horaţiu Şerb, director general al FLX-SSR. „Tehnologia are sens doar dacă rezolvă problema de la firul ierbii, și anume viteza excesivă atât în zone urbane, cât și rurale. Împreună cu Cargosfalt, transformăm trecerea de pietoni dintr-un loc vulnerabil într-un punct de protecție activă.”

Sistemul dezvoltat de Cargosfalt și FLX-SSR este construit pe recomandările europene, privind limitele de 30 km/h în zonele cu trafic auto, care interacționează cu pietonii și necesită măsuri de calmare a traficului sau iluminare stradală adecvată pentru creșterea vizibilității. Soluția creează un „coridor de siguranță” de circa 200 m înaintea trecerilor de pietoni, folosind tratament asfaltic antiderapant și marcaje colorate (portocaliu între 200–100 m și roșu în ultimii 100 m) pentru a crește vizibilitatea și a reduce natural viteza. La trecere, limitatorul FLX-SSR reglează în timp real fluxul de trafic: coboară pentru șoferii care circulă legal și rămâne ridicat pentru cei care o depășesc, asigurând continuitatea dintre avertizarea vizuală și controlul efectiv al vitezei.

Articole similare

Ad