Scania anunță trei numiri în Consiliul său Director, care au scopul de a accelera performanța companiei, a răspunde la condițiile de piață în schimbare și a spori competitivitatea pe termen lung.
Producția de camioane este un domeniu care se schimbă cu viteză, mai ales datorită nevoii de noi tehnologii, regionalizării și dinamicii, și pentru a rămâne puternic constructorul suedez și-a revizuit structura organizațională și modelul operațional în sensul de a-și consolida crearea de valoare, a crește viteza și a simplifica procesele.

Concret, departamentele de Vânzări și Marketing și de Operațiuni Comerciale se vor uni într-o singură organizație comercială denumită Scania Commercial, care începând de la 1 ianuarie 2026 se va ocupa de strategiile globale de piață, de vânzări și de dezvoltarea comercială, pentru a consolida și mai mult concentrarea asupra valorii aduse clientului și a asigura modalități de lucru mai eficiente. Noua unitatea va fi condusă de Stefano Fedel, numit Vicepreședinte Executiv și Șef al Scania Commercial. Acesta s-a născut în 1970, are o diplomă în Ingineria Materialelor și s-a alăturat Scania în 2001, având de atunci mai multe funcții de conducere în diverse piețe și departamente și ocupând în prezent poziția de Vicepreședinte Executiv și Șef al Departamentului de Vânzări și Marketing.
Așa cum subliniază Christian Levin, Președinte și CEO al Scania, „Stefano aduce o experiență valoroasă privind clienții noștri de pe piețe din întreaga lume, alături de o gândire comercială solidă și o leadership internațional puternic. Abilitatea sa de a transforma strategia în rezultate reale de afaceri – atât pe termen scurt, cât și pe termen lung – îl face potrivit pentru a conduce o divizie comercială unificată Scania și a ne consolida poziția comercială la nivel global.”

O altă numire în Consiliul Director a avut loc pentru a sublinia locul central pe care îl are China – una dintre cele mai mari și mai dinamice piețe de transport din lume – în strategia de creștere a Scania pe termen lung. Astfel, Camilla Dewoon a fost numită Vicepreședinte Executiv și Șef al Grupului Scania China. Aceasta s-a născut în 1973, are un master în Științe Economice și s-a alăturat Scania în 1998, ocupând de atunci mai multe funcții de conducere, inclusiv Șef al Departamentului de Comunicare și Sustenabilitate, și fiind acum Șef al Guvernanței privind China. Camilla Dewoon are o experiență vastă în dezvoltarea mărcii, implicarea părților interesate și creșterea internațională și un istoric dovedit în construirea de mărci puternice, stimularea dezvoltării comerciale și navigarea pe piețe internaționale complexe. De aceea de la ea se așteaptă să contribuie la accelerarea creșterii Scania în Asia.

Producătorul suedez a mai combinat Strategia și Managementul Corporativ cu Comunicarea și Sustenabilitatea într-o nouă structură, care se va ocupa de Strategie și Comunicare și va fi coordonată de Anna Carmo e Silva, numită Vicepreședinte Executiv și Șef al Strategiei și Comunicării începând cu 1 decembrie. Aceasta este născută în 1977, are un master în Științe Inginerești, s-a alăturat Scania ca stagiar și a ocupat de atunci mai multe poziții strategice și operaționale, cea mai recentă fiind Șef al Strategiei și Managementului Corporativ. Anna Carmo e Silva se remarcă, așa cum subliniază Christian Levin, mai ales prin abilitatea de a conecta strategia cu implementarea și în cariera de peste 20 de ani la Scania a demonstrat un leadership puternic. De aceea se așteaptă ca sub conducerea sa să crească eficiența, iar comunicare în cadrul întregii companii să fie unitară, astfel încât acțiunile să aibă claritate și direcția să se consolideze în această perioadă cu schimbări atât de rapide.
Numirile în Consiliul Executiv implică o realocare a responsabilităților, nu o modificare a dimensiunii sale.









