Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

HELROM deschide o nouă rută intermodală între Arad și Düsseldorf

Noul tren oferă o alternativă la aglomeraţia şi controalele de pe şoselele care leagă România de Germania, ca să nu mai vorbim de taxele de drum în continua creştere, contribuind la o mai bună planificare a timpului de lucru pentru şoferi, din ce în ce mai puţin disponibili pe piaţă şi mai puţin atraşi de programe de lucru care depăşesc 3-4 săptămâni departe de familie.

HELROM, unul dintre cei mai inovatori operatori intermodali din Europa, își extinde rețeaua prin lansarea unei noi rute feroviare între terminalul Afluent Arad South și hub-ul HELROM din Düsseldorf. Serviciul va deveni operațional la finalul lunii ianuarie 2026 și este conceput pentru a oferi transportatorilor români o alternativă stabilă, eficientă și semnificativ mai puțin poluantă decât transportul rutier exclusiv.

Noul coridor este bazat pe tehnologia patentată HELROM, singurul sistem feroviar din Europa care permite încărcarea oricărei semiremorci – inclusiv modele standard – fără necesitatea macaralelor (potrivite pentru semiremorci de tip Huckepack) sau a altor echipamente speciale în terminal. Accesul se face la nivelul platformei din parcare, ceea ce reduce costurile pentru transportatori și simplifică integrarea în fluxurile existente.

Conceptul HELROM transformă trenul într-o platformă logistică flexibilă, accesibilă unor segmente de piață care până acum nu puteau folosi transportul combinat din cauza limitărilor tehnice ale sistemelor tradiționale.

Răspuns la creșterea traficului Est–Vest și la presiunea pentru emisii reduse

Introducerea noii rute a fost impulsionată de cererea tot mai mare pentru soluții de transport predictibile pe relația România-Germania și Benelux, în contextul congestiilor rutiere și al presiunilor de mediu. HELROM anunță timpi de tranzit stabili, comparabil cu tranzitul pe rutier pe un șofer, și o reducere semnificativă a emisiilor de CO₂, poziționând serviciul ca o soluție adaptată atât nevoilor comerciale, cât și obiectivelor ESG ale companiilor.

Fiecare unitate transportată pe calea ferată scade semnificativ amprenta de carbon, iar în raport cu transportul rutier tradițional, emisiile pot fi reduse cu până la 70%, în funcție de configurația lanțului logistic.

Noul tren HELROM facilitează accesul transportatorilor români la piaţa germană

„România este o piață esențială pentru HELROM, iar această nouă conexiune consolidează angajamentul nostru de a furniza soluții logistice moderne, flexibile și prietenoase cu mediul”, a declarat Eugen Sucea, reprezentant HELROM. „Ruta Arad–Düsseldorf deschide noi oportunități pentru companiile de transport care caută capacitate stabilă și o experiență intermodală fluidă, fără bariere.”

Arad devine un nod strategic pentru operatorii români care au nevoie de acces rapid la coridoarele logistice din vestul Europei, în special pentru transporturile cu destinație Germania, Benelux sau Franța.

Prin lansarea rutei Arad–Düsseldorf, HELROM își continuă strategia de extindere a unei rețele integrate, proiectată să transforme transportul intermodal într-o soluție accesibilă flotelor mici și mari. Compania urmărește să devină unul dintre principalii furnizori de transport door-to-door feroviar+rutier pentru piața europeană, într-un moment în care tranziția către soluții cu emisii reduse devine o prioritate legislativă și comercială.

Noua rută reprezintă un pas important în direcția modernizării modului în care mărfurile circulă între România și Europa Centrală, oferind sectorului de transport rutier o alternativă practică, scalabilă și pregătită pentru viitor.

Articole similare

Ad