Producatorul francez, unul dintre liderii europeni in productia de vehicule comerciale usoare electrice, cu 41,5% din piata – cota realizata mai ales datorita Kangoo – si-a completat oferta cu modelele Kangoo si Master electrice pe hidrogen, disponibile de la finalul acestui an, respectiv din prima jumatate a lui 2020, si ale caror celule de hidrogen ofera de pana la trei ori mai multa autonomie decat vehiculele pur electrice, adica pana la peste 350 km, si necesita doar 5-10 minte pentru incarcare. Noile utilitare sunt echipate cu celule cu hidrogen ce ofera o putere termica de 10 kW, au nevoie de intretinere redusa si raspund unor cerinte pe care vehiculele electrice nu le acopera, acelea legate de cursele pe distante lungi din zone urbane extinse si pana la periferia oraselor: transport si logistica, livrari urbane, servicii municipale, servicii de curierat si posta si servicii tehnice. Iar avantajele nu se opresc aici: noile modele pot merge pe energie decarbonizata, care respecta mediul si ofera confortul condusului electric, asa cum a punctat Denis Le Vot, seful Aliantei SVP, Renault-Nissan LCV Business Unit.
Noul Master Z.E pe hidrogen va fi disponibil in doua versiuni van si doua sasiu-cabina si va fi echipat cu doua rezervoare de hidrogen sub caroserie, ceea ce le va permite sa pastreze un volum util de la 10,8 la 20 mc. Iar greutatea in plus este de numai 200 kg.
Kangoo Z.E. va avea o autonomie de 370 km, fata de 230 km modelul doar electric, un volum util de 3,9 mc si o greutate suplimentara de 110 kg.
Cele doua vehicule electrice pe hidrogen folosesc o celula de combustibil ce combina hidrogenul din rezervoare cu oxigenul din aer pentru a produce electricitate si a alimenta motorul electric, deci respecta cerintele legate de mobilitatea urbana si protectia mediului.
Renault a dezvolta aceasta tehnologie impreuna cu Symbio, o subsidiara a grupului Michelin, si o testeaza inca din 2014.