Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În prima jumătate a lui 2024, Renault Group a înregistrat o evoluție favorabilă a vânzărilor de + 6,7%, ajungând la 1.154.700 de vehicule vândute în Europa, cu + 1,9% față de perioada similară a lui 2023. Rezultatul le-a consolidat poziția ocupând locul al treilea pe piața europeană, progresând cu 6,7%, până la 847.623 de vehicule, într-un context în care piața în ansamblu a generat o creștere de 5,5%.

Marca Renault a generat o creștere de 8,2% în vânzări peste cea a pieței de 5,5%, ajungând la 535.238 de vehicule vândute. Renault și-a confirmat locul 3 în Europa și locul 1 în Franța pentru autoturisme și vehicule utilitare. Vânzările de autoturisme (VP) au fost impulsionate de modelele E-Tech full hybrid, care au crescut cu 45% față de prima jumătate a anului anterior. Pe piața vehiculelor utilitare, Renault a vândut 171.202 de vehicule, înregistrând o creștere de 19,2%.

Marca Dacia a crescut cu 4%, ajungând la 309.816 de unități, menținându-se în top 10 al mărcilor europene.

Marca Alpine a înregistrat o creștere de 47,7%, cu 2.569 de unități vândute, datorită succesului modelului A110 R Turini.

O strategie comercială concentrată pe canalele de vânzări cu cea mai mare valoare adăugată a permis grupului Renault să atingă un procent de aproape 62% din vânzări către persoane fizice pe principalele cinci piețe din Europa, depășind cu peste 20 de puncte procentuale media pieței. Patru modele ale grupului se află în top 10 al celor mai vândute vehicule către clienții particulari din Europa.

În segmentul C și în cele superioare, în principal în segmentele C-SUV și D-SUV, Renault a generat o creștere semnificativă de +10%, datorată în principal modelelor Austral și Espace.

Vehiculele electrificate reprezintă 29,6% din vânzările totale ale grupului, cu o creștere de 4,3% față de S1 2023, datorită succesului motoarelor hibride, ale căror vânzări au urcat la 59,6%.

Aproape jumătate din autoturismele vândute de marca Renault sunt electrificate, având în vedere succesul motorizărilor hibride. Renault ocupă locul al doilea pe piața autoturismelor hibride din Europa, cu modelele Clio, Austral și Captur în Top 10.

Vehiculele 100% electrice reprezintă aproape 12% din vânzările Renault, un procent în creștere odată cu lansarea modelelor Scenic E-Tech electric și Renault 5 E-Tech electric în semestrul al doilea.

Aproape 10% din vânzările Dacia sunt electrificate, datorită succesului modelului Jogger Hybrid 140.

Alpine a intrat pe piața modelelor electrice cu modelul A290, primul său vehicul sportiv 100% electric, cu deschiderea comenzilor prevăzută pentru această vară. Renault Group are un portofoliu solid de comenzi în Europa, echivalent cu 2,6 luni de vânzări la finalul lui iunie 2024. 2024 este un an prolific pentru grup, cu lansarea a 10 noi modele care vor sprijini procesul de electrificare și expansiunea pe piețele internaționale.

Renault Group a vândut 8.717 de unități pe piața din România

Marca Renault deține în România, la jumătatea lui 2024, o cotă de piață de 9,2%, cu 8.717 de unități vândute (PC & LCV), în creștere față de cele 7.808 de unități din aceeași perioadă a lui 2023. Renault este lider în categoria mărcilor importate (VP+VU) și pe piața vehiculelor utilitare (VU) cu o cotă de piață de 26,6%.

În segmentul vehiculelor electrice (VP), Renault se situează pe locul al patrulea, cu 254 de unități înmatriculate și o cotă de 4,4%, principalul model electric fiind Megane E-Tech cu aproape 200 de unități.

În segmentul utilitarelor ușoare (LCV), Renault este lider cu 2.906 de unități înmatriculate până la finalul lui iunie 2024, deținând o cotă de piață de 26,6%, în creștere cu 0,1 puncte procentuale față de S1 2023.

Dacia a înmatriculat 26.457 de vehicule în primele 6 luni ale lui 2024, obținând o cotă de piață de 27,91%.

Topul celor mai vândute modele de pe piață este dominat de Duster (inclusiv Noul Duster, disponibil din iunie, cu 9.391 de unități), Logan (8.325 de unități) și Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 4.658 de unități. Spring rămâne cel mai vândut model pe piața vehiculelor 100% electrice din România, cu 2.101 de unități, iar Jogger este lider în segmentul C (exceptând SUV-urile), cu 1.920 de vehicule vândute în primele 6 luni ale lui 2024.

La nivel mondial, marca Renault este cea mai vândută marcă franceză, cu 787.223 de vehicule vândute în primul semestru al lui 2024, o creștere de 2% față de anul precedent.

În Europa, Renault a comercializat 535.238 de vehicule, în creștere cu 8,2%, depășind creșterea pieței de 5,5% și consolidându-și poziția pe locul al treilea în clasamentul VP+VU. Performanțe remarcabile au fost obținute în Spania (+12,7%), Italia (+18,4%) și Marea Britanie (+32,7%). În Franța, Renault și-a confirmat poziția de lider cu o creștere de 8% pe piața VP+VU și 214.881 de vehicule vândute, reprezentând aproape unul din cinci vehicule vândute în țară.

Pe plan internațional, marca Renault înregistrează progrese semnificative în Turcia (+10,8%), Brazilia (+5,3%) și Maroc (+1,5%). În prima parte a acestui an, Renault a început implementarea planului produs “International game plan 2027”. Cu Grand Koleos, Renault a relansat marca pe piața din Coreea de Sud, iar modelul Kardian a avut un început promițător în Brazilia, cu peste 5.200 de unități înmatriculate, și o primire favorabilă în Mexic. Kardian va fi lansat și în Maroc în semestrul al doilea din acest an. În Turcia, noul Renault Duster va fi lansat în a doua jumătate a anului. Strategia comercială a Renault se axează pe valoare, cu 50% din vânzările europene destinate clienților particulari și o creștere a vânzărilor în segmentul C și cele superioare.

Pe principalele cinci piețe din Europa, Renault realizează 50% din vânzări în segmentul clienților particulari, cu modelele Clio și Captur în top 10 cele mai vândute vehicule către clienții persoane fizice. Renault progresează în segmentul C și cele superioare, în special în C-SUV și D-SUV (+10%), datorită succesului modelelor Austral, Espace și Rafale, care sunt preferate în versiunile bine echipate: 55% din vânzările Austral și 72% din Espace E-Tech Hybrid sunt versiunile Iconic sau Esprit Alpine.

Renault își consolidează poziția de lider pe piața vehiculelor utilitare din Europa, cu 171.202 de unități vândute (+19,2% față de S1 2023) pe o piață în creștere cu 12,9%. Această evoluție este susținută de succesul modelelor Kangoo și Express (+30,7%) și Master (+16%), lideri pe segmentele lor, și Trafic (+22,5%), care ocupă locul al treilea în segmentul său.

Aproape 50% din vehiculele vândute de marca Renault sunt electrificate, datorită unei strategii echilibrate axate pe două „axe tehnologice”: o gamă completă de vehicule electrice și una full-hybrid.

Renault este pe locul al doilea în Europa pe piața vehiculelor hibride, cu peste o treime din vânzări (+45% față de S1 2023). Modelele Clio, Austral și Captur se află în Top 10 al celor mai vândute modele hibride din Europa. Vehiculele 100% electrice reprezintă aproape 12% din vânzările Renault, un procent care va crește odată cu lansarea modelelor Scenic E-Tech electric și Renault 5 E-Tech electric. Lansat la jumătatea lui 2022, Mégane E-Tech electric ocupă locul al treilea în categoria sa la nivel european.

În 2024, Renault a cunoscut un an bogat în lansări comerciale, cu deja 7 vehicule introduse pe piață. Primul semestru a fost promițător, iar în lunile următoare se așteaptă lansarea în Europa a modelelor Symbioz, Master și Renault 5 E-Tech electric. Pe plan internațional, Renault va continua implementarea planului „International Game Plan”, incluzând lansarea modelelor Renault Duster și Grand Koleos, iar modelul Kardian va fi disponibil pe noi piețe.

În primul semestru al anului, Dacia a înregistrat o dinamică susținută a vânzărilor, cu o creștere de 3,8%, ajungând la 358.497 de unități vândute. În Europa, Dacia a comercializat 309.816 de vehicule (+4% VP + VU), menținându-se pe locul 9 în piața autoturismelor (VP) și pe locul 10 în clasamentul VP + VU.

Cu o identitate de marcă puternică, Dacia își consolidează prezența pe podiumul european al vânzărilor către clienții particulari, datorită celor 4 modele de bază și a unei rate ridicate de cucerire a noilor clienți și fidelizare a celor existenți.

Modelul Sandero a înregistrat 164.789 de vehicule vândute, cu o creștere de 18,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Este cel mai vândut model către clienții persoane fizice în Europa începând din 2017 și ocupă prima poziție în clasamentul general al vânzărilor în primul semestru al lui 2024.

În primul semestru, Dacia Duster a generat vânzări de 113.783 de unități, în creștere cu 1,7% față de aceeași perioadă a lui 2023. Modelul se menține pe podiumul celor mai vândute SUV-uri către clienții particulari din Europa, incluzând atât a doua, cât și cea de a treia generație recent lansată.

Dacia Jogger a marcat 50.841de unități vândute, o creștere de 0,7% față de primul semestru al lui 2023, menținându-se ca cel mai vândut model de segment C (exceptând SUV-urile) pentru clienții particulari din Europa.

În contextul modificărilor subvențiilor guvernamentale și al ciclului de viață al modelului, Dacia Spring a înregistrat o scădere a vânzărilor. Cu toate acestea, Spring rămâne pe locul 5 în clasamentul vehiculelor electrice de segment A și B vândute către clienții persoane fizice în Europa.

Reînnoirea gamei Dacia

Comenzile pentru noul Duster au fost lansate cu succes la mijlocul lui martie, iar modelul este deja disponibil în showroom-urile mărcii.

Noul Spring 100% electric este disponibil pentru comenzi începând din aprilie în Europa continentală și din iunie în Marea Britanie, acest model va fi prezentat fizic în showroom-uri în toamna acestui an.

Bigster – Viitorul SUV de segment C – va fi dezvăluit în cursul celui de-al doilea semestru al lui 2024, iar acest SUV va fi disponibil pentru achiziție în primul semestru al lui 2025.

Alpine a raportat o creștere a vânzărilor cu 47,2% în primul semestru comparativ cu aceeași perioadă din 2023, înregistrând 2.720 de înmatriculări. Performanțe s-au evidențiat în Franța (+58,9%), Germania (+45,9%), Marea Britanie (+27,2%) și Belgia (+29,5%).

În iunie, Alpine a marcat începutul unei noi ere prin lansarea modelului A290, primul vehicul 100% electric al mărcii, în cadrul celebrării cursei de 24 de ore de la Le Mans. Comenzile pentru acest model sunt planificate să fie deschise în vara aceasta.

Alpine și-a continuat expansiunea internațională

Alpine a fost introdus pe piața din Turcia, extinzându-și astfel prezența globală. La Barcelona a fost inaugurat primul Atelier Alpine, dintr-o serie de spații de tip concept store, marcând începutul unei deschideri similare planificate la Paris și Londra. Totodată, Alpine are programate inaugurări în Olanda, Ungaria și Suedia până la finalul anului, în paralel cu deschideri în alte regiuni ale Franței, inclusiv în Guadelupa.

Compania de mobilitate inteligentă, Software République este un ecosistem de inovație dedicat mobilității inteligente, sigure și durabile. Conceptul “U1st Vision” (You First Vision) ilustrează viziunea Software République privind furnizarea de servicii mai aproape de cetățean, facilitând accesul acestuia la o gamă variată de servicii de proximitate. Aceste servicii sunt personalizate și securizate, punând accent pe nevoile individuale ale utilizatorilor și pe siguranța acestora.

Viitoarea utilitară electrică “U1st” este compusă din două părți: un modul autonom multiservicii (“pop-up”) și o platformă de vehicule comerciale ușoare electrice (FlexEVan). Acesta reunește tehnologii inovatoare dezvoltate de cei 7 membri ai Software République și partenerii săi. Unitățile modulare autonome (“pop-up”) solicitate de autoritățile locale, ar putea fi oferite cetățenilor pentru a oferi diverse servicii, inclusiv servicii de sănătate, asistență civilă în regim de autoservire, repararea bicicletelor și reciclarea produselor electrice. În plus, “U1st Vision” include un instrument cuprinzător pentru planificarea, monitorizarea și gestionarea serviciilor de către persoanele publice și furnizorii de servicii private.

La proiectul “U1st Vision” au participat 22 de companii. Acestea includ cele 7 companii membre ale Software République: Dassault Systèmes, Eviden (parte a grupului Atos), JCDecaux, Orange, Renault Group, STMicroelectronics și Thales. Proiectul a beneficiat de aportul a 3 companii partenere orientate spre sănătate: EssilorLuxottica, Praesens și Withings. De asemenea, 12 alți colaboratori au contribuit la realizarea proiectului, precum ANCT, Emsense, Flexis, Kanopymed, Loxamed, Mon Espace Santé, NorbertHealth, OneVisage, Orosound, Sonup, TIB și Usense.

La VivaTech, Software République a prezentat modulul său de servicii de sănătate (“pop-up de sănătate”), un exemplu de utilizare a viziunii “U1st”. Acest modul include 21 de parametri medicali, dintre care 12 sunt inovații, inclusiv un avatar bazat pe inteligență artificială. “Health Pop-Up” abordează provocările “medical deserts” oferind un serviciu mobil integrat, cu ghișeu unic pentru cetățeni, disponibil oriunde pentru îngrijire preventivă, diagnosticare și monitorizare a bolilor. Scopul său este de a redefini furnizarea de servicii medicale, utilizând noile tehnologii pentru măsurarea continuă a parametrilor de sănătate prin dispozitive inteligente, garantând confidențialitatea datelor pacienților. Modulul este operat de un asistent medical și permite teleconsultări cu profesioniști din domeniul sănătății.

Conceptul “U1st Vision” este alimentat de un obiectiv comun de a oferi cetățenilor servicii medicale de proximitate și prevenire. Este securizat și permite o interacțiune perfectă între dispozitive și servicii, asigurând furnizarea asistenței medicale oricând și oriunde, fără a compromite calitatea serviciilor sau confidențialitatea datelor. În centrul viziunii U1st se află angajamentul de a prioritiza individul și de a răspunde nevoilor cetățenilor. De asemenea, acest concept va permite desfășurarea mai multor tipuri de servicii de proximitate în zone care altfel ar putea fi deficitare.