Grupul Renault a anunțat rezultatele pentru prima jumătate a lui 2025, înregistrând o creștere a vânzărilor de 2,7%, cu un total de 808.413 de unități vândute la nivel mondial.
În afara Europei, Renault a crescut vânzările cu 16,3% comparativ cu aceeași perioadă din 2024, pe o piață aflată în creștere cu 4,7%. Aceste rezultate au fost susținute de succesul comercial al modelelor incluse în planul strategic Renault International Game Plan 2027.
De asemenea, Renault și-a menținut poziția de lider global al mărcilor auto franceze, cu 36% din vânzări în afara Europei.
În America Latină, Renault s-a remarcat printr-o creștere a vânzărilor cu 24%, în special datorită succesului Kardian. În Brazilia, vânzările au crescut cu 8,8%, iar în Argentina cu 96,7%. Renault este lider de piață în Columbia, cu o cotă de 14,6%. În Maroc, vânzările au urcat cu 48%, datorită și lansării modelului Kardian. În Coreea de Sud, marca a înregistrat o creștere semnificativă de 150%, determinată de modelul Grand Koleos, care a fost lansat recent în Mexic sub denumirea Koleos, ca parte a expansiunii sale globale.
Renault a devenit a doua marcă auto din Europa, având o cotă de piață de 6,7%, în timp ce Clio este modelul cel mai bine vândut. Pe piața VP în scădere, Renault a crescut cu 8,4%, devansând creșterea în Top 15. În privința vehiculelor utilitare, vânzările au scăzut cu 29%, totuși Renault s-a menținut pe locul doi pe piața europeană a vehiculelor utilitare ușoare. În ceea ce privește vehiculele electrice, vânzările au crescut cu 57%, determinate de succesul lui Renault 5 E-Tech electric, cel mai bine vândut vehicul electric din segmentul B, înregistrând vânzări de aproape 49.000 de unități de la lansare. Pe segmentul vehiculelor electrice, Renault este liderul pieței în Franța.
În segmentul vehiculelor hibride Renault și-a consolidat poziția a doua pe piața europeană, cu o creștere de peste 36%. Tehnologia full hybrid E-Tech reprezintă acum peste 41% din vânzările VP ale Renault, marca apropiindu-se de un milion de unități vândute. Pe segmentele C și superioare, vânzările au crescut cu 52%, accelerate de modelele Austral, Espace și Rafale. În semestrul al doilea, Renault își va continua ofensiva electrică în Europa cu lansarea modelelor Renault 5 E-Tech (25.000 de euro) și Renault 4 E-Tech, iar pe piața hibridă cu introducerea celor două motorizări full hybrid de nouă generație. Pe segmentul hibrid, a fost lansat noul motor full hybrid 160 E-Tech, care echipează Noul Captur și Noul Symbioz.
Pe piețele din afara Europei, Renault va lansa modelul Boreal la finalul lui 2025, inițial în Brazilia, și va continua extinderea cu modelele Kardian și Koleos.
Vânzările Dacia la nivel global în primul semestru a lui 2025 au scăzut ușor (-0,7%), dar cota de piață pe segmentul autoturisme + vehicule utilitare (VP + VU) a rămas la 4,1%. Sandero rămâne cel mai bine vândut autoturism din Europa, în timp ce Duster este cel mai bine vândut SUV pentru clienții privați. Sandero, cu 151.948 de vehicule vândute la nivel global în S1 2025, rămâne cel mai bine vândut model către clienții persoane fizice în Europa din 2017, în timp ce Duster este cel mai bine vândut SUV pentru clienții persoane fizice, comenzile pentru a treia generație apropiindu-se de 200.000 de la lansarea sa.
Dacia Spring a înregistrat 19.452 de unități vândute în S1 2025, în creștere cu 62,5 % față de S1 2024. În total, peste 180.000 de clienți au ales modelul Spring de la lansarea sa, acesta rămânând cea mai accesibilă ofertă 100% electrică de pe piață.
Dacia Jogger a vândut 42.381 de unități la nivel global, în scădere față de aceeași perioadă din 2024, în condițiile în care segmentul C non-SUV se află în declin.
Dacia Bigster, ale cărui comenzi sunt deschise din ianuarie, a avut 17.329 de unități înmatriculate. Versiunea hybrid 155 reprezentând 69% din vânzări, în timp ce nivelurile de echipare superioare (Extreme și Journey) au atras 88% dintre comenzi. Bigster reprezintă un adevărat vector de atragere a noilor clienți, 80% dintre clienții francezi provenind de la concurență.
În Europa, vânzările Dacia pe segmentul autoturisme (VP) au crescut cu 1,1% în prima jumătate a lui 2025, ajungând la 308.957 de înmatriculări, ceea ce îi conferă o cotă de piață de 4,5%. Marca rămâne pe poziția a 9-a pe piața VP și poziția a 10-a pe piața VP+VU, consolidându-și poziția de vânzări în rândul clienților persoane fizice. Procesul de electrificare continuă, motorizările electrice reprezentând 23,5% din înmatriculări (+14,4pp), vehiculele hibride reprezentând 17,2% (în special datorită succesului Duster Hybrid) și vehiculele electrice 6,2% din totalul vânzărilor Dacia (vânzările Spring fiind în creștere).
Alpine a înregistrat o creștere de 85% în prima jumătate a lui 2025, cu 5.015 de unități înmatriculate. Noul model A290 a fost desemnat „Mașina Anului 2025”, cu 3.699 de unități înmatriculate, dintre care 2.327 în Franța. Pe segmentul coupé sport cu două locuri, A110 își menține poziția de lider în Europa, cu o cotă de piață de 46%. Până în 2025, rețeaua Alpine va ajunge la aproape 200 de magazine, odată cu deschiderea, în această vară, a unui punct de vânzare în Irlanda.
Renault își reafirmă și în acest an sprijinul pentru pompierii români prin parteneriatul cu IGSU, oferind 100 de vehicule pentru probele de descarcerare locale și naționale (dintre care 40 vor fi oferite pentru Competiția care va avea loc în această perioadă), precum și resurse tehnice și suport logistic esențial.
Noile vehicule puse la dispoziție contribuie direct la realismul scenariilor de antrenament și oferă echipajelor oportunitatea de a se antrena în condiții similare intervențiilor reale.
“Pentru noi, la Renault, siguranța nu e doar despre mașini, e despre oameni. Dovadă stă Human First Program pe care l-am lansat și în România acum 3 ani și sub umbrela căruia desfășurăm parteneriatul pentru Competiția Națională de Descarcerare a IGSU. Oferim pompierilor acces la tehnologiile noastre de ultimă generație pentru ca, în momentele critice, să poată salva vieți mai repede și mai sigur. Este modul nostru de a contribui concret la construirea unei mobilități mai responsabile”, a declarat Cecilia Tudor, Managing Director Renault South Eastern Europe.
Pe lângă susținerea competiției, Renault contribuie în fiecare an la diverse formări și traininguri dedicate pompierilor români, pe tema intervențiilor rutiere asupra vehiculelor de ultimă generație din punct de vedere al motorizărilor și tehnologiei, având scopul de a acționa mai rapid în situații de urgență.
Anul trecut, la București a avut loc o conferință pe subiectul intervențiilor asupra vehiculelor electrice și hibride, cu participarea unor traineri și pompieri francezi. Anul acesta, în premieră, pompierii români și-au trimis reprezentanți la formările tehnice care au avut loc pe noile modele Renault aflate în Centrele de Formare Tehnică ale Grupului Renault din România.
Parteneriatul cu IGSU a evoluat de-a lungul anilor, de la punerea la dispoziție a mașinilor și a spațiului pentru formare pentru a exersa practic situații de descarcere și până la oferirea de informații tehnice concrete prin intermediul specialiștilor Renault care prezintă modelele noi ce se lansează în România.
La nivel global, Renault colaborează special cu pompierii, fiind singurul producător auto care a inclus echipele de salvare rutieră în procesul de inovare și singurul care are printre angajați un locotenent-colonel pompier în echipele de inginerie din Franța, ceea ce facilitează colaborarea constantă cu echipele de salvare rutieră.
Prin Human First Program, Renault a dezvoltat și alte tehnologii inovatoare la bordul modelelor sale:
02.10.2020
Ultimul număr: Iulie-August 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit