În noiembrie, transportul rutier de marfă din Franța a cunoscut o perioadă de ușoară stabilizare, marcată, pe de o parte, de creșterea costurilor, și, pe de altă parte, de cererea slabă în vederea sărbătorilor. PIB-ul țării a crescut cu 0,5% în trimestrul al treilea din 2025 față de al doilea, depășind prognoza inițială de +0,3%. Și creșterea anuală depășește prognoza pe 2025 a guvernului de 0,7%, iar activitatea economică a rămas puternică, mai ales în sectorul serviciilor, și chiar s-a observat o revenire în construcții. Inflația a fost stabilă, de 0,9% în noiembrie, iar faptul că serviciile s-au scumpit doar cu 2,2%, după scumpirea anterioară de 2,4%, iar prețurilor produselor au crescut și mai puțin, este compensat de o scădere mai mică a prețurilor la energie și o creștere ușoară a prețurilor alimentelor.
Totuși, arată analiștii Upply (France: Road transport prices remain stagnant in November), această creștere este înșelătoare, pentru că în timpul verii economia franceză a beneficiat de o revenire în sectorul aeronautic, care fusese penalizat încă din perioada Covid-19 din cauza problemelor de aprovizionare. Astfel, Airbus a avut un ritm mai intens al livrărilor în septembrie și o creștere a producției percepută ca „un fenomen durabil ce ar putea fi transformat, într-un an întreg, în 0,3 sau 0,4 puncte de creștere”.
Și climatul de afaceri și-a continuat îmbunătățirea începută în octombrie, crescând cu încă un punct și apropiindu-se de media sa pe termen lung, care este de 100. Tendința se datorează mai ales sectorului serviciilor, care a câștigat 3 puncte, în timp ce industria, dimpotrivă, a scăzut cu 3 puncte.
În ceea ce privește tarifele de transport rutier de marfă din Franța, ele au fost în noiembrie aproximativ la același nivel din octombrie.














