Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Șase trimestre consecutive de creștere a costului de transport din Europa

Indicele costului de transport din Europa a crescut în trimestrul al patrulea din 2021 cu 1,1%, atingând un nou nivel record, conform barometrului Upply citat de publicația franceză Les Routiers. Creșterea se datorează mai multor factori: aglomerațiile din lanțul logistic, perturbările de aprovizionare, creșterea costurilor (numai motorina costă cu 25% mai mult decât în 2020) și creșterea cererii, datorată redeschiderii economiilor din întreaga Europă.

Astfel se ajunge la al șaselea trimestru consecutiv de creștere a tarifelor de transport.

Barometrul mai constată că există în continuare criză de șoferi: în Franța numărul de locuri de muncă neocupate în domeniu este estimat la 16.000-31.000, în Marea Britanie la aproape 100.000, iar în Germania și Polonia la câte 60.000, conform IRU. Iar această criză contribuie și ea la creșterea costului de transport în primul trimestru din 2022, câtă vreme și cererea de transport rămâne mare. În Franța scumpirile au fost urmate de o creștere a tarifelor, dar situația rămâne complicată deoarece transportatorii rutieri se confruntă cu trei provocări majore: creșterea în continuare, în foarte mare măsură, a prețului carburantului, lipsa de șoferi care face ca salariile să crească și dificultatea de a înnoi flotele de camioane, câtă vreme producătorii se confruntă cu perturbări în lanțul de aprovizionare cu componente. Dacă la acestea se adaugă oprirea progresivă a ajutoarelor acordate de guvern pentru a absorbi șocul pandemiei de Covid-19, se vede că ne așteaptă un context economic incert, deși cererea de transport rămâne mare.

Articole similare

Ad