Potrivit GlobalData, pe masura ce criza coronavirusului se adanceste, exista preocupari crescande cu privire la posibilul impact economic, inclusiv pentru industria auto mondiala;: „Suntem inca intr-un stadiu incipient in aceasta criza, iar autoritatile se concentreaza in mod evident pe impactul direct asupra sanatatii umane. Dar incepem sa ne gandim si la impactul economic al acestui virus. Sectoarele de calatorie si de agrement, precum si furnizorii de servicii si bunuri asociati sunt afectati in primul rand, dar si alte industrii, cum ar fi cea auto, vor putea fi afectate de scaderea cererii si de intreruperea programelor de productie si a lanturilor de aprovizionare.“, a explicat David Leggett, redactor auto la GlobalData.
China este cea mai mare piata auto auto din lume, iar tendinta generala a cererii a fost in scadere chiar inainte de aceasta ultima criza – piata vehiculelor din 2019 a fost in scadere cu 8,2% la 25,8 milioane de unitati – cu asteptarea unei scaderi ulterioare in 2020.
Virusul ar putea amana achizitia de vehicule pentru urmatoarele luni, iar astfel piata va continua sa scada. Producatorii pot reduce nivelurile de productie planificate atunci cand devine mai clar modul in care piata reactioneaza la criza si care este, daca este cazul, sprijinul pe care Beijingul il poate oferi sectorului, daca rezulta o incetinire economica. „Pe termen scurt, producatorii straini de vehicule – in special cei cu fabrici comune din zona Wuhan – vor avea in vedere scoaterea personalului strain din operatiunile pe care le au in China. Companiile cu operatiuni majore de productie in Hubei includ Groupe PSA, Renault, Nissan si Honda. Zilele care urmeaza vacantei noului an chinezesc (cu revenire la munca saptamana viitoare) vor fi esentiale in ceea ce priveste evaluarea impactului asupra operatiunilor de fabricatie si a nivelului absentilor lucratorilor.
In plus, vor exista potentiale impacturi asupra liniilor de aprovizionare auto, in cazul in care companiile de piese nu sunt in masura sa indeplineasca comenzile. Investitorii prezinta deja semne de nervozitate in ceea ce priveste aceasta criza de sanatate si impacturile economice mai largi ale acesteia, care ar putea fi resimtite cu mult peste China, care este o sursa vitala a rentabilitatii industriei auto mondiale".