Pentru ca piata de retail este in continua miscare, adaptandu-se la preferintele in schimbare ale consumatorilor si canalele pe care le folosesc acestia, reprezentantii din industrie prezenti la conferinta „Re: Focus pe Retail si Logistica“, organizata de Business Review, au incercat sa identifice solutiile de adaptare ale companiilor de retail, comert electronic si logistica la modificarile din piata. Geanina Ungureanu, Senior Leasing si Asset Manager Retail la Immofinanz Romania, considera ca marcile, in general, incearca sa fie prezente pe toate canalele de comunicare, dar nu exista o abordare unidirectionala pentru ca magazinele offline sa aiba si o prezenta in online. Se intampla insa si contrariul, platformele traditionale de comert online deschizandu-si propriile magazine fizice.
„Amazon este cel mai bun exemplu pentru acest lucru. Consumatorii doresc ca produsele sa fie disponibile cat mai curand posibil, iar asta inseamna stocuri foarte bine planificate, precum si o zona de servicii pentru clienti pusa la punct“, a spus aceasta, completand: „retailerii nu sunt foarte multumiti de costurile si logistica din sectorul online. Pentru noi, ca centre comerciale, este un lucru bun atunci cand sectorul online nu se afla la capacitate maxima. Consider ca 2020 va fi un an bun pentru noi, cel putin la fel de bun ca 2019.“
Marius Coman, IoT Country Sales Manager, Vodafone Romania, atrage atentia asupra importantei IoT, o zona provocatoare si cu crestere rapida a industriei. „Doar 15% dintre companiile mici au adoptat procesul de digitalizare, in timp ce pentru companiile mari, rata este de 35%. Cu totii asteptam tehnologia 5G si suntem interesati de modul in care vor beneficia de acesta companiile din industrie si sanatate, dar si vehiculele autonome. In sectorul de retail, am construit roboti care sa numere produsele in stoc in timpul noptii, pentru a vedea daca este nevoie sa se realimenteze sau daca preturile sunt corecte.“
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Logistica.