Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Simplify, ecosistemul de business pentru magazinele online, anunță o nouă serie de investiții, a căror valoare se ridică la peste 1.000.000 euro. Printre zonele vizate, se numără automatizarea și digitalizarea. De curând, au fost implementate noi sisteme de automatizare a proceselor logistice și au fost achiziționate conveioare, precum și alte echipamente care să contribuie la eficientizarea operațiunilor de pregătire a comenzilor pentru magazinele online.  Implementarea noilor sisteme și funcționalități din depozitul Simplify a fost realizată de către Dasstec, producător de soluții de automatizări inovative prin ioT.

Investițiile dedicate zonei de digitalizare și automatizare se ridică la 700.000 EURO, sumă alocată din fonduri proprii. Astfel, compania KLG România a investit într-o platformă digitală destinată clienților, care oferă magazinelor online un acces facil la informații despre toate tipurile de transport, trasabilitatea comenzilor, aspecte financiare, precum și informații legate de depozitarea mărfurilor.

Prin implementarea noilor sisteme de automatizare a proceselor – conveioare, lift pentru etajele platformei, suplimentarea punctelor de validare, precum și a sistemului de comunicare de tip VoCoVo care facilitează modul de pregătire al comenzilor – magazinele online beneficiază de un timp mai mic de colectare şi a pregătirii comenzilor. Astfel, lead time-ul Simplify poate să scadă până la 30 de minute iar capacitatea curentă de procesare crește la aproximativ 9.000 comenzi pe zi, contribuind la îmbunătățirea și reducerea timpilor de livrare către clientul final.

În momentul de față, prin serviciul Simplify, suntem singurul furnizor de 3PL din România care oferă servicii integrate de e-fulfillment și care a investit într-o astfel de soluție de automatizare a fluxurilor logistice din depozit, exclusiv pentru segmentul de e-commerce. Suntem mândri că întregul proces de dezvoltare și implementare al acestei soluții a fost realizat împreună cu partenerii noștri Dasstec și Crosspoint. Proiectul va presupune mai multe faze de dezvoltare, precum integrarea de sisteme de sortare a comenzilor pregătite sau dezvoltarea sistemul de transport a cutiilor, prin funcționalități de selectare a produselor din platformă cu semnale luminoase. Obiectivul nostru este să le oferim magazinelor online timpi de procesare din ce în ce mai scurți, de aceea, în prezent, ne aflăm în plin proces de identificare a altor procese de automatizare și a altor tipuri de pregătire mult mai eficiente concentrându-ne pe lansarea de noi servicii precum cel de dropshipping” declară Carmen Vasilescu, Logistics Director.

O altă investiție recentă a companiei se ridică până la suma de 350.000 EURO și reprezintă implementarea unor noi sisteme verzi care să contribuie la reducerea emisiilor de CO2. Astfel, au fost montate noi panouri solare pe acoperișul spațiului logistic principal din Bolintin-Deal, care acoperă aproximativ 40% din energia consumată anual și echivalează cu plantarea a 1.600 de copaci.

În prezent, numărul de comenzi procesate de Simplify este de peste 30.000 pe lună. Printre clienți se numără companii precum Sneaker Industry, Fashion Lifestyle & Distribution, Sport Couture, GBB, Senses. Portofoliul de clienți Simplify a crescut cu 15%, de la începutul anului, clienții beneficiind de întregul ecosistem de business: de la transport pentru aprovizionare, la toate aspectele care țin de logistică – recepția produselor, depozitare, servicii cu valoare adăugată (pachete de tip bundle, ambalare specială, etichetare sau re-etichetare), pregătirea comenzilor, logistica retururilor.

Cu ocazia LogiMAT, cel mai mare târg de logistică din Europa, care anul acesta s-a desfășurat pentru prima dată după începerea pandemiei de Covid-19 și a atras aproximativ 50.000 de profesioniști din domeniu, au fost prezentate diverse inovații, printre care și Internet of Things (IoT) în WMS. Sistemul de management al depozitelor va mai juca o vreme un rol din ce în ce mai important în cadrul proceselor logistice și devine tot mai inteligent, prin utilizarea unor tehnici noi, cum ar fi IoT și inteligența artificială.

Unul dintre expozanți, Logivations, permite optimizarea transportului în depozite prin folosirea de mașini inteligente în fluxurile de materiale și în urmărirea mișcării stivuitoarelor.

În plus, în ultimul timp se vorbește tot mai mult în IT despre gemenii digitali – care presupun realizarea unei copii a sistemului, care este utilizată pentru a-l analiza și îmbunătăți pe scară largă, după care îmbunătățirile pot fi implementate în pachetul original. Unul dintre dezvoltatorii acestui tip de software este Ipolog, care construiește, simulează și compară diferite scenarii. Scenariul de planificare poate fi vizualizat 3D pentru o mai bună înțelegere, după care se pot face ajustări. Dronele cu camere pot fi folosite pentru a verifica în mod constant un stoc și pentru a-l compara cu informațiile dintr-un WMS, dar și pentru a verifica echipamentele de manipulare a materialelor în locuri în care nu se poate ajunge ușor. Iar prin compararea constatărilor dronelor cu situația ideală o companie poate face diagnostice inteligente pentru întreținere. Soluții interesante există, și au fost prezentate la LogiMAT, și pentru operatorii care încă nu se folosesc sistemele cele mai avansate. De exemplu, pentru cei care nu au posibilitatea să achiziționeze un pachet SMS adecvat există o mulțime de soluții care pot fi găsite în cloud. PureLoX SOLUTIONS a introdus WMS-ul plx.wmx, o soluție low code în care utilizatorul poate face cu ușurință ajustări pe o tabletă sau pe un telefon smart – deci este vorba de un fel de programare simplă, fără a fi nevoie să înveți limbajul de programare.