Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cresterea de doua cifre a capacitatii de transport a dus la scaderea tarifelor pe inceput de an

Scaderea accentuata a disponibilitatii capacitatii de transport rutier in Europa, in decembrie 2019, a fost urmata de o revenire pe piata spot la inceputul anului (+ 19,6%) care a condus la scaderea preturilor de transport cu 4,4%, potrivit celui mai recent Monitor al Pietei de Transport (TMM), realizat de Tim Consult pe baza datelor inregistrate pe platforma Transporeon.

Comparativ cu ianuarie 2019, capacitatea s-a mentinut aproape la acelasi nivel (+ 0,5%), in paralel cu o scadere de 2% a pretului de transport. In prima luna a anului, pretul motorinei a crescut cu 1,8% fata de luna anterioara si cu 5,5% fata de ianuarie 2019.
Atat capacitatea de transport disponibila, cat si preturile de transport, continua sa se dezvolte ciclic. Astfel, incepand din septembrie 2019, capacitatea se apropie de valorile din lunile corespunzatoare ale anului precedent. „Acum asistam la o inversare a tendintei. Din februarie pana in august 2019, a existat intotdeauna semnificativ mai multa capacitate de transport pe piata decat cu un an inainte. Cu toate acestea, acest plus al capacitatii de transport a scazut constant din septembrie 2019, pana cand s-a topit aproape complet in ianuarie“, spune Oliver Kahrs, director general al Tim Consult.
Urmand tendintei din industria otelului si de prelucrare a metalelor, precum si din sectorul auto, schimbarea privind capacitatea a afectat din decembrie si industria chimica si implicit alte sectoare cruciale ale dezvoltarii economice. "Din cauza cresterii economice slabe la nivel european, s-au dezvoltat suficiente capacitati de transport pe piata, iar furnizorii de servicii de transport nu si-au putut majora in continuare oferta", explica Kahrs.
Aceasta interpretare a evaluarilor actuale ale TMM este sustinuta de statisticile ACEA privind inmatricularile vehiculelor comerciale grele, de peste 16 t, in Europa. De exemplu, in decembrie au fost inmatriculate cu 13,6% mai putine vehicule comerciale grele decat in aceeasi luna din 2018, in timp ce cifrele pentru vehicule comerciale usoare, de pana la 3,5 t, au evoluat diferit. Pe acest segment, la sfarsitul anului trecut au fost inmatriculate cu 8,2% mai multe vehicule decat in decembrie 2018. „Acest lucru s-ar putea datora cresterii continue a comertului online“, a mai spus Kahrs.

Articole similare

Ad