Trei asociatii de producatori si dealeri de vehicule din Italia – Anfia, Federauto si Unrae – au efectuat o analiza care a aratat ca starea actuala nu face decat exprime „lipsa directiei politice careia sectorul italian de transport rutier i-a fost victima". Ca urmare, potrivit Uomini e Trasporti, sectorul auto, preocupat de consecintele ulterioare care ar putea aparea, solicita guvernului o serie de masuri urgente: sa emita decrete de acordare imediata a unor fonduri pentru finantarea investitiilor, sa acorde exceptii de acces catre Zona Rosie, pentru a permite continuitatea operationala a logisticii industriale si furnizarea de piese si componente ale sectorului auto, sa amane termenele pentru finalizarea cererilor de imprumut initiate deja de cel putin patru luni, sa acorde o prelungire pentru a incheia candidatii cursurile de pregatire CPC, suspendarea acestora din cauza coronavirusului putand impiedica soferii sa conduca. In acelasi timp, producatorii de vehicule industriale solicita ministrului Infrastructurii si Transporturilor, Paola De Micheli, sa initieze o dezbatere pentru a „defini rapid masurile si interventiile care trebuie implementate pentru a face fata crizei actuale si pentru a opri urmatoarea cadere periculoasa, ale carei efecte generale astazi nu sunt imaginabile“.