In urma zvonurilor ca Honda si Nissan au reluat limitat productia dupa inchiderile cauzate de COVID-19, in fabricile din provincial Hubei, David Leggett, analist auto GlobalData a declarat ca reluarea operatiunilor de productie, chiar si limitate, la fabricile Honda si Nissan este o evolutie binevenita. "Dar criza din industria auto este departe de a se fi incheiat", a explicat acesta. Ambele companii vor fi precaute in reluarea productiei. In primul rand, trebuie sa stabileasca unde se afla din punct de vedere al productiei, al nivelului stocurilor de vehicule finite si componente, precum si cat de solid este lantul lor de aprovizionare si care este capacitatea partenerilor de a le furniza piese critice. Vor avea, cu certitudine, nevoie de saptamani pentru a utiliza capacitatea de productie cat mai aproape de nivelul normal.
"Pentru ambele companii pierderile din vanzari inregistrate pe o piata atat de importanta sunt o problema delicata, mai ales pentru Nissan avand in vedere presiunea deja existenta. Scaderea suplimentara a pietei chineze din acest an va diminua si mai mult nivelul de profitabilitate, crescand astfel presiunea pe reducerea costurilor pe orice segment. Un flux de numerar redus va reduce fondurile de investitii ale companiei", a mai spus David Leggett.
In urmatoarele cateva luni, multe vor depinde de ritmul de progres al al crizei din sistemul de sanatate publica. Daca reluarea activitatii se face prea rapid, ar putea sa mai existe un val de infectii cu coronavirus si asta ar genera alte batai de cap pentru autoritati, cu repercusiuni si mai mari pentru economie. "Se merge la ralanti momentan", a completat David Leggett.