Multe companii sufera din cauza perturbarilor din supply chain pe anumite segmente din cauza restrictiilor de transport, potrivit Institutului de management in Supply Chain, mai ales ca in momentul de fata numarul infectiilor cu Covid-19 la nivel european l-a depasit pe cel inregitrat in China.
Impactul devastator pe care Covid-19 il are asupra comertului global si in supply chain continua sa escaladeze.
Pe masura ce disponibilitatea de marfa creste in China, implementarea regulilor de distantare si izolare sociala pentru a contribui la reducerea raspandirii virusului, ameninta cresterea economica si cererea in Europa si America de Nord.
Cel mai recent buletin informativ al Sea Intelligence avertizeaza ca, pe masura ce evenimentele din Europa si America de Nord se deterioreaza, transportul de containere ar putea sa se confrunte cu un scenariu similar celui din timpul crizei economice din 2009. Asta ar duce la o scadere a volumelor de 10%, egala cu 17 milioane TEU la nivel global.
„Problema reala este de fapt impactul pe care situatia il va avea pe termen lung, nu doar prin diminuarea puterii de cumparare a populatiei, ci si reducerea dorintei companiilor de a comanda bunuri in primul rand, cat si a capacitatii pentru achizitii din cauza problemelor de lichiditate financiara care vor aparea“, a explicat analistul Sea Intelligence. „Exista un risc evident al unor falimente“.
Companii din Europa si SUA se confrunta cu probleme in supply chain generate de inchiderile fabricilor din China pentru o period extinsa de timp, incepand cu ianuarie.
Mark Lewis, CEO Netalico Commerce si expert in eComert, a declarant pentru Lloyd’s Loading List ca efectul a fost unul in lant, in ciuda faptului ca unele fabrici din Asia si-au reluat activitatea, si asta din cauza intarzierilor initiale aparute in livrarea de bunuri.
„In acest punct, stocurile comerciantilor se reduc si sunt in imposibilitatea de a reface stocurile, iar asta le va afecta profitabilitatea, cel putin in trimestrul urmator“, a explicat Mark Lewis.
75% dintre companiile participante la studiu nu au avut inca probleme din cauza perturbarii lantului de aprovizionare, iar mai mult de 80% cred ca organizatia va experimenta astfel de probleme din cauza Covid-19.