Conform statisticilor DRPCIV, in primele doua luni din 2020, cand inca in Romania nu aparuse decat in zare amenintarea coronavirus, au fost inmatriculate 857 de vehicule comerciale noi cu masa totala maxima autorizata de peste 16 t, in scadere uriasa fata de cele 1.385 din perioada similara a anului trecut. Reamintim insa ca vanzarile din primul semestru al lui 2019 au fost foarte bune din cauza ca firmele au incercat sa evite tahograful inteligent (obligatoriu din iunie pe vehiculele nou inmatriculate) comandand si inmatriculand camioanele inainte de aceasta data.
Dintre cele 857 de autovehicule, 784 sunt autoutilitare, mult mai putine decat cele 1.368 din primele doua luni ale lui 2019. Lider de piata este Volvo, cu 153 de camioane (211 in 2019), urmat de DAF (cu 150, fata de 215 in 2019), MAN (139/232), Mercedes-Benz (102/358), Scania (81/155), Renault Trucks (59/27), Ford (39/88), Iveco (35, fata de 82 in 2019), Z.Arslan (17) si Ozunlu (9).
La acestea se adauga 73 de autospeciale (in crestere fata de cele 17 din 2019), din care 29 Ford (17 in 2019), 16 MAN (10) si 10 Scania (2 in 2019). Mai putin de 10 unitati au vandut Mercedes-Benz (5), Volvo (4), DAF (3), Liebherr (3), Sisu (1) si Tadano Faun (1).