Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

17,6% dintre transportatorii polonezi si-au incetat activitatea in martie

Asociatia poloneza Transport i Logistyka Polska a realizat si ea in martie un sondaj in randul membrilor sai, pentru a determina problemele cele mai mari cu care se confrunta acestia din cauza pandemiei de coronavirus. Iar demersul a continuat si in aprile, astfel ca in curand vor fi publicate noi rezultate.
De aici rezulta ca inca din martie 17,6% dintre firme suspendasera deja activitatea, 40,2% aveau volume extrem de mici, 28,4% aveau volume ceva mai mici decat inainte de pandemie si 13,7% aveau aceleasi volume ca inainte.
Dintre companiile care si-au continuat activitatea, numai 4% nu au luat in primele saptamani masuri de protejare a angajatilor, iar printre masurile cele mai comune luate de restul firmelor se numara folosirea de dezinfectanti in fiecare departament, echiparea personalului cu masti, manusi si alte echipamente, interzicerea vizitelor din partea persoanelor din afara companiei si limitarea contactului direct intre angajatii din birouri/depozite si soferii.
10,7% dintre respondenti au avut foarte multi soferi care au refuzat sa mai plece in curse din cauza noului virus, 8,3% au avut destul de multi, 23,8% au avut putini soferi in aceasta situatie, iar 57,1% nu s-au confruntat cu aceasta problema.
Managerii de firme de transport se asteptau ca volumele sa scada in continuare si se gandeau la scenarii dintre cele mai pesimiste legate de perioada imediat urmatoare: 39,3% estimau o scadere in foarte mare masura a volumelor, 41,7% o scadere semnificativa, 13,1% o scadere usoara, 4,8% se asteptau ca volumele sa ramana la nivelul de dinainte de criza, iar 1,2% credeau ca acestea vor creste.
Inca din martie numeroase firme poloneze aveau deja camioane trase pe dreapta, iar dintre cele care si-au continuat activitatea intr-o masura mai mica sau mai mare, deci exceptand-le pe cele 17,6% care o suspendasera deja, 28,6% aveau 0-5% din flota inactiva, 13,1% 5-20%, 17,9% 20-40%, 23,8% 40-60%, 7,1% 60-80%, iar 9,5% dintre firme aveau peste 80% din camioane inactive. 
Dintre firmele care si-au continuat activitatea, peste 70% sufereau inca din martie din cauza lipsei de comenzi: 28,6% aveau foarte mari probleme, 42,9% aveau probleme semnificative, 20,2% probleme mici si 8,3% nu aveau deloc probleme din acest punct de vedere. 
Si, pentru ca e foarte greu de facut estimari legate de viitorul mai indepartat al pietei de transport, managerilor chestionati li s-a cerut sa vorbeasca doar despre rezultatele din martie ale companiilor lor. Pentru 3,9% dintre ei, cifra de afaceri a scazut cu pana la 10% fata de martie 2019, pentru 12,7% cu 10-20%, pentru 29,4% cu 20-40%, pentru 21,6% cu 40-60%, pentru 12,7% cu 60-80%, pentru 7,8% cu peste 80%, iar pentru 11,8% dintre ei cifra de afaceri din martie 2020 nu a fost mai mica decat cea din martie 2019.
Cele mai multe companii poloneze de transport intentionau inca din martie sa ia masuri anti-criza, prima optiune, pentru 77,5% dintre ele, fiind aceea de a limita investitiile in dezvoltare si o alta fiind inchiderea sau limitarea anumitor activitati, la care voiau sa apeleze 40,2% dintre firme. In ceea ce priveste scaderea salariilor, numai o treime dintre managerii chestionati au apelat la aceasta masura. 15,7% intentionau sa ia imprumuturi, 7,8%, sa isi diversifice sau sa isi schimbe activitatea, 2,9% voiau sa ia alte masuri anti-criza, iar 6,9% nu voiau sa ia nicio masura. 
La intrebarea daca au redus deja numarul de angajati sau urmeaza sa o faca, 7,8% dintre manageri spus ca au facut deja asta, 33,3% iau aceasta idee in considerare, 17,6% vor face asta numai daca situatia de criza dureaza mai mult de o luna, 10,8% numai daca situatia dureaza mai mult de doua luni, 6,9% numai daca dureaza peste trei luni, 4,9% nu vor face reduceri de personal, iar 18,6% nu stiau inca.

Articole similare

Ad