In actuala situatie de criza generata de pandemia de coronavirus, companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale si sa asigure o distributie echilibrata a acestora, arata Consiliul Concurentei.
De exemplu, comerciantii cu amanuntul isi pot coordona atat transporturile de marfa, pentru a asigura aprovizionarea de produse de baza din toate domeniile, cat si livrarile la domiciliu pentru persoanele care nu isi pot parasi locuintele. De asemenea, companiile trebuie sa se asigure ca produsele lor sunt disponibile la preturi competitive. Ca urmare, administratorii platformelor de comert online pot impune masuri pentru limitarea cresterilor nejustificate ale preturilor pentru produsele si serviciile de baza. De asemenea, legislatia in domeniul concurentei permite producatorilor sa stabileasca preturi maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea fi util pentru a limita cresterea nejustificata a preturilor la nivelul distributiei.
,,Consiliul Concurentei urmareste foarte atent comportamentul companiilor si atrage atentia ca nu va ezita sa ia masuri in cazul in care acestea se angajeaza in practici abuzive (cum ar fi stabilirea preturilor excesive) sau de tip cartel’’, atrag atentia reprezentantii Consiliului Concurentei.