Germania a luat deja masuri prin care sa gestioneze cat mai bine transportul rutier de marfuri si logistica aprovizionarii, prin ridicarea interdictiei de a conduce vehicule de marfa duminica si chiar prin anumite derogari de la respectarea timpilor de condus si odihna.
Ministrul federal al transporturilor, Andreas Scheuer, vrea sa se asigure ca supermarket-urile sunt aprovizionate continuu, iar pentru asta doreste sa ia legatura cu municipalitatile pentru a discuta posibilitatea livarilor pe timp de noapte.
In acest context, Germania isi recunoaste punctul slab prin dependenta de transportatorii est-europeni. „Daca 25% dintre soferii polonezi nu vor mai putea reveni la locul de munca, atunci vom avea o problema reala“, a declarat Andreas Scheuer pentru merkur.de.
Transporturile rutiere de marfuri din Germania vor avea de suferit daca soferii din statele care au inchis granitele pentru transportul de calatori nu se vor mai putea intoarce la locul de munca. Soferii polonezi, danezi si chiar romani sunt in aceasta situatie.
Primul ministru polonez Mateusz Morawiecki a confirmat ca strainii nu vor mai fi primiti in tara, iar cetatenii polonezi intorsi trebuie sa intre in carantina timp de 14 zile.
In cazul unui blocaj, Germania se bazeaza pe ajutorul Fortelor Armate pentru a sigura fluxul logistic si transportul marfurilor catre magazine.