In urma stirilor ca Japonia a declarat stare de urgenta pentru o luna, producatorii de vehicule si-au suspendat activitatea din unele fabrici.
„COVID19 incepe sa aiba un impact semnificativ asupra activitatii consumatorilor si a afacerilor din Japonia. Marii producatori auto din tara au redus productia pentru a se adapta la cererea globala mai scazuta.?, a spus David Leggett, analist auto GlobalData.
In timp ce piata interna a scazut, pana acum evolutia acestui an poate fi considerata drept una moderata, in comparatie cu ceea ce se intampla in America de Nord si Europa (vanzarile de vehicule din martie in Japonia au scazut cu doar 9%). Se preconizeaza scaderi mai puternice incepand din aprilie, deoarece sunt impuse mai multe restrictii activitatilor de afaceri si consumatorilor din tara. In Japonia, rata infectiei cu COVID-19 si numarul de decese raman foarte scazute conform standardelor internationale. Cu toate acestea, anuntul guvernului sugereaza o preocupare din ce in ce mai mare la Tokyo pentru luarea de masuri mai drastice cu scopul de a reduce criza de sanatate publica in saptamanile urmatoare. „In timp ce producatorii japonezi de vehicule sunt relativ bine pregatiti pentru a infrunta furtuna coronavirusului cu rezerve considerabile de numerar si o piata interna care s-a mentinut pana acum, criza COVID-19 ii va afecta si pe ei pe termen scurt – cu mai putin sprijin venit din vanzarile de aici. In acest context, nu este surprinzator sa vedem strategii defensive cum ar fi incercarea Toyota de a-si asigura o noua linie de credit de 9 miliarde de dolari cu bancile.?