Pachetul Mobilitate 1 urmeaza sa intre in a doua citire in plenul Parlamentului European. In acest context, sansele ca ceva sa mai fie salvat de catre eurodeputatii romani si estici sunt din ce in ce mai ipotetice.
Dupa anuntarea oficiala a pozitiei Consiliului European – adoptata pe 7 aprilie – in Comisia TRAN, care a avut loc pe 21 aprilie, urmeaza ca Parlamentul European sa inceapa a doua lectura a Pachetului Mobilitate 1, procedura care dureaza trei luni. Potrivit calendarului, recomandarile raportorilor pentru aceasta a doua citire a celor trei dosare vor fi dezbatute de membrii TRAN in cadrul reuniunii din 28 aprilie, iar termenul limita pentru depunerea amendamentelor este la mijlocul lunii mai. Votul in Comisia TRAN pentru aceste recomandari si amendamente este programat la final de mai, inceput de iunie, dupa care in sesiunea plenara din iulie Pachetul ar putea fi adoptat. „Avand in vedere procedurile europene privind a doua lectura a PE, sansele de ajustare ale Pachetului Mobilitate de catre eurodeputatii romani si estici sunt din ce in ce mai ipotetice. Termenul limita pentru depunerea de amendamente este 12/05/2020, dar in a doua lectura exista restrictii suplimentare privind admisibilitatea amendamentelor, iar presedintele TRAN, Karima Delli (Franta), si presedintele Parlamentului European, David Sassoli (Italia), au drept de respingere a amendamentelor din Comisia TRAN, respectiv din plen, decizia lor fiind definitiva. Astfel, exista riscul ca amendamentele depuse de Eurodeputatii romani si estici sa fie considerate ca neeligibile pentru discutie si anulate de catre presedintii TRAN si PE, provenind din tari membre ale Aliantei Rutiere care doresc adoptarea accelerata a Pachetului Mobilitate 1”, arata UNTRR intr-un comunicat.