Compania suedeza isi propune sa scada pana in 2025 emisiile de CO2 provenite din activitatea de productie cu 50% si emisiile de hidrocarburi ale vehiculelor sale cu 20%. Iar masurile pe care vrea sa le ia Scania pentru atingerea acestor obiective au fost analizate de initiativa Science Based Target (SBTi), care a confirmat ca obiectivele se aliniaza cu cerintele de decarbonizare definite pana acum, si care promit o reducere cu 1,5 grade Celsius a temperaturii globale prin scaderea emisiilor directe si indirecte rezultate din operatiuni (primul si al doilea Scop) si din folosirea produselor (al treilea Scop).
SBTi este o initiativa internationala creata de organizatii, fundatii si de Natiunile Unite care si-a propus sa scada emisiile industriale de CO2 folosind cunostintele stiintifice din prezent.
Scopurile Scania au fost anuntate in septembrie 2019, iar SBTi a fost de parere ca adoptarea acestora reprezinta o piatra de hotar in drumul spre un transport fara combustibili fosili.
Si faptul ca acum suntem intr-o criza nu va compromite strategia legata de sustenabilitate, asa cum subliniaza presedintele si CEO-ul companiei, Henrik Henriksson.