Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) va începe să utilizeze 30 de camioane electrice Renault Trucks pentru livrările last mile către clienții din Belgia, dintre care primele cinci au pornit la drum în zona Anvers.

Prin acest parteneriat cu Renault Trucks, producătorul de băuturi își electrifică o cincime din flota de camioane și creează cel mai mare parc de camioane electrice din Belgia, ceea ce îi va permite să-și scadă emisiile de CO2 cu 75% comparativ cu camioanele diesel și cu 30% pe întregul lanț valoric, până în 2030, și să devină neutru din punct de vedere climatic până în 2040.

Pentru aceasta, Coca-Cola acționează pe mai multe fronturi, inclusiv reducerea pe cât posibil a ambalajelor, care reprezintă 40% din amprenta sa de mediu – în 2021 a început să folosească plastic 100% reciclat pentru toate sticlele din Belgia, ceea ce a redus emisiile cu 70%. Iar centrul său de la Chaudfontaine a obținut certificarea neutralității în ceea ce privește emisiile de carbon.

Coca-Cola a colaborat cu Renault Trucks pentru a selecta camioanele potrivite și a crea cele mai bune condiții de încărcare pentru utilizarea lor locală. „Am analizat cu grijă datele logistice ale Coca-Cola, am produs simulări realiste de rute și am efectuat teste în condiții reale de operare, care au vizat consumul de energie, precum și confortul și siguranța șoferului”, detaliază Siegfried Van Brabandt, Managing Director Renault Trucks Belux. Camioanele sunt echipate cu sisteme de camere de 360°, pentru eliminarea unghiurilor moarte, cu sistem pentru avertizarea pietonilor și bicicliștilor și cu o ușă transparentă, pentru vizibilitate optimă pe partea pasagerului.

Pentru a-și ajuta clienții să-și decarbonizeze flotele, Renault Trucks dezvoltă o soluție personalizată care acoperă atât vehiculele, cât și serviciile, oferă suport pentru utilizarea corectă a camioanelor electrice și continuă să-și extindem gama de vehicule electrice: anul viitor va produce un camion electric de 44 t care merge mai cu o singură încărcare. În plus, ca parte a Grupului Volvo, investește în expansiunea infrastructurii publice de încărcare din Europa, prin parteneriate strategice.

Asociația olandeză de transport și logistică TLN prezintă câteva detalii din experiența unei firme, Dailycool, care a început să folosească încă din 2020 camioane pe HVO100 (ulei vegetal hidrotratat).

Managerul companiei își amintește că în urmă cu doi ani căuta o modalitate de a conduce mai curat, iar la acel moment vehiculele electrice și cele pe hidrogen nu erau încă o opțiune, și de altfel nu sunt nici în prezent în cazul combinațiilor autotractor+semiremorcă. Deci HVO100 era cea mai bună soluție intermediară și datorită ei emisiile de CO2 ale companiei au scăzut cu circa 90% – cu 13.000 t/an – fără să fie nevoie de investiții în alte camioane. Și consumul de AdBlue a fost redus cu 10-15%, iar firma primește în fiecare an un certificat care atestă cât de mult a redus emisiile de CO2.

Există însă și dezavantaje, începând cu prețul mare al uleiului hidrogenat, cu până la 45 de cenți/l peste cel al motorinei la pompă, deci o diferență semnificativă pe kilometru. Și, deși guvernul olandez oferă subvenții pentru diverși combustibili, ele nu sunt disponibile și pentru HVO100, cu toate că acesta aduce beneficii majore într-o perioadă scurtă de timp.

În ceea ce privește Dailycool, firma și-a permis efortul financiar cu ajutorul celui mai mare expeditor al său, care este, și el, motivat să scadă emisiile de CO2. În plus, transportatorul a început în septembrie să folosească o nouă remorcă frigorifică având agregat electric, un alt pas către un viitor durabil, deoarece nu are emisii când e încărcat cu energie electrică verde. „Când privesc spre viitor, cred că flota noastră va fi o combinație de energie electrică și hidrogen. Dar pentru moment, HVO100 este foarte bun“, concluzionează managerul Dailycool.

Firma este specializată în transport intern și internațional și logistică a cărnii, legumelor și fructelor și are 45 de ansambluri, toate cu autotractoare pe HVO100, și 120 de șoferi.