Astfel, dup? introducerea cu succes a axei electrice AxTrax AVE pentru autobuze urbane, ZF î?i l?rge?te oferta de solu?ii cu zero emisii prin punerea în produc?ie a propulsorului electric CeTrax, care va fi fabricat la Friedrichshafen (Germania).
„Începerea produc?iei de serie a motorul central electric confirm? pionieratul ZF pe drumul c?tre electrificarea transportului urban.
Faptul c? produc?torii de autobuze opteaz? pentru CeTrax ne încurajeaz? c? suntem pe drumul cel bun”, a declarat Dr. Andreas Grossl, responsabil pentru Divizia de Sisteme de Axe ?i Transmisii pentru Autobuze ?i Autocare la ZF.
ZF CeTrax a fost prezentat prima dat? pe un autobuz de test, în 2017.
Principiul de func?ionare este de tipul „plug-and-drive”, iar motorul poate fi instalat pe orice autobuz cu tren de rulare conven?ional. În plus, CeTrax poate fi operat cu baterii, în sistem troleibuz sau cu supercapacitori, precum ?i în combina?ie cu celule de hidrogen. Astfel, este potrivit atât pentru dezvoltarea de modele noi de autobuze, cât ?i pentru montaj retrofit pe modele deja existente.