Franta a anuntat recent ca intentioneaza sa aloce mai mult de 8 miliarde de euro in sectorul auto. Potrivit lui Calum MacRae, analist auto la GlobalData, Europa de Vest este prognozata sa suporte avantajul unei industrii globale care se confrunta cu o scadere a volumului de aproape 20% in 2020 din cauza impactului Covid-19. Intr-o prognoza in care industria globala va pierde aproape 16 milioane de vanzari anul acesta comparativ cu 2019, numai Europa de Vest va reprezenta mai mult de un sfert din declin.
„Industria auto a Europei si importanta sa strategica pentru economiile tarilor au determinat multe discutii intre guverne si industrie cu privire la cea mai buna modalitate de sustinere. Cea mai mare parte a discutiilor s-a concentrat in jurul introducerii unor scheme asemanatoare cu cele utilizate cu succes in criza financiara globala din 2008-2009, dar a pivotat spre piata vehiculelor electrice. Este necesara concentrarea asupra vehiculelor electrice pentru a sprijini obiectivele schimbarilor climatice si pentru a valorifica faptul ca societatea a beneficiat de trafic si poluare reduse in timpul blocarii si acum ar putea fi momentul sa semanam cu adevarat vehiculele electrice in constiinta consumatorilor. In Germania se asteapta sa apara in curand mai multe detalii despre un pachet de suport pentru industrie. Cu toate acestea, in Marea Britanie, sprijinul direct pentru industria auto nu pare sa fie in topul prioritatilor guvernamentale. Este esential ca guvernele sa actioneze rapid daca sunt introduse stimulente pentru achizitionarea de masini noi. Daca se va intarzia, exista riscul ca clientii sa prefere sa mai astepte, iar astfel sa slabeasca in continuare aceasta piata auto, care este deja epuizata.?