Ashwani Gupta, COO-ul Nissan, a reiterat importanta comertului liber dintre Marea Britanie si UE pentru viitorul fabricii sale de la Sunderland. Potrivit lui David Leggett, analist auto la GlobalData, aceste ultime observatii nu sunt o mare surpriza si afirma pozitia de lunga durata a Nissan conform careia modelul sau de afaceri european ar trebui revizuit daca se va percepe taxele de 10% pentru masinile care pleaca de la fabrica sa din Sunderland pentru pietele UE.
Nissan nu doreste sa renunte la fabrica sa de la Sunderland, insa nu se stie care va fi activitatea viitoare a acestei unitati sau evolutia numarului de angajati de aici. In mod clar, Nissan isi doreste ca pe viitor conditiile comerciale dintre UE si Marea Britanie sa ramana cat mai aproape de cele actuale si sa evite noile tarife, daca este posibil. „Acestea fiind spuse, Nissan nu doreste sa renunte la anii multi si sumele imense de bani investite in instalatii si echipamente, precum si la forta de munca extrem de instruita si rentabila de la cea mai mare fabrica auto din Marea Britanie. Nissan creste presiunea asupra guvernului Regatului Unit pentru a evita un rezultat fara acord, deoarece continua negocierile dintre acesta si UE cu privire la relatiile comerciale de dupa perioada de tranzitie a Brexitului, care expira la finalul acestui an. „Intre timp, posibilitatea ca fabrica de la Sunderland sa fie folosita pentru modelele partenerului sau de alianta, Renault, este complicata in continuare de discutiile politice interne franceze in ce priveste investitiile in fabrici."