„Pentru ca s-a inchis productia, nici nu mai avem ce sa transportam. Produc aici si nu mai produc in Rusia, relatia pe care mergem, si invers“, a explicat Igor Otel, administratorul companiei Kaipos.
In aceste conditii, 80% din flota este deja in garaj. Din 25 de camioane, doar sase mai sunt pe traseu, iar din acestea trei sunt pe drumul de retur.
„Sunt in coloana sa intre in vama la Siret. Coada este de 10 kilometri deja“, a mai spus Igor Otel.
Compania transporta textile din Turcia catre Rusia pentru un producator de fashion, dar fabrica si-a suspendat activitatea. Iar o alta problema semnalata de administratorul firmei nemtene este faptul ca Rusia deja nu mai permite accesul soferilor moldoveni. „Soferii mei aveau dubla cetatenie, avand carte de identitate romaneasca si pasaport moldovenesc, si nu se mai pot duce acolo. S-au inchis si directiile de pasapoarte si nu pot obtine altele.“
Vehiculele sunt achizitionate in leasing de la doua institutii de creditare, din care doar una a acceptat supendarea ratelor, iar cealalta a trimis deja factura, dar nu inainte de scadenta