Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Privim cu incredere catre 2011

Intr-un numar de final de an, privim fara sa vrem atat in urma, la anul ce abia se incheie, cat mai ales la ce ne poate aduce 2011, iar concluzia este clara: suntem mai optimisti decat anul trecut, cand nu speram la o recuperare economica.
Adevarul este ca ultimii cinci ani au aratat foarte clar ca in Romania nu poti sa faci previziuni. Dar asta nu este neaparat rau, deoarece, chiar si fara previziuni, poti face afaceri bune in Romania si, pana la urma, asta este ceea ce conteaza. Sigur ca ar fi mai simplu sa-ti bugetezi totul dinainte, dar daca ar fi asa simplu …

De altfel, s-a vazut si anul acesta ca firmele care au fost ajutate din afara sau cele care si-au tinut „antenele“ intinse la maximum si s-au orientat rapid in directia din care au batut… comenzile au facut treaba buna si au terminat anul pe crestere!
Chiar daca mai obositi decat in anii trecuti, managerilor parca le-a mai venit zambetul pe buze, iar optimismul este vizibil si in cazul dezvoltatorilor. Planurile prafuite in sertare din 2008 au fost deja scuturate, iar primavara este asteptata de mai multi dezvoltatori sau chiar companii de logistica, ce-si doresc sa inceapa lucrarile de constructii, chiar daca inca se mai gasesc depozite goale peste tot in tara sau in pericol sa se goleasca dupa terminarea contractelor initiale.
Chiar daca reducerea salariilor bugetarilor cu 25% descurajeaza companiile de retail in ceea ce priveste constituirea de stocuri, asteptandu-se la un consum inca si mai redus in 2011, industria romaneasca produce cel putin la acelasi nivel ca in 2008, iar pentru 2011 este asteptat sa inceapa productia (cu adevarat) si Ford, cu toti furnizorii de componente pe care-i implica.
Chiar daca a decis sa investeasca in Ungaria, in lipsa infrastructurii rutiere si feroviare necesare, uzina Mercedes-Benz din Kecskemet va folosi, de anul viitor, nu numai forta de munca romaneasca, dar si componente produse in Romania, in zona Clujului. Iar aici sunt asteptati si alti investitori in 2011. Asa ca sunt operatori logistici plini de speranta pentru anul care vine.
Cea mai mare incertitudine si problema totodata ramane infrastructura. Desi toti producatorii si operatorii logistici repeta neincetat ca pierderile economiei romanesti sunt uriase an de an din cauza lipsei infrastructurii, politicienilor par sa nu le pese decat de micile angajamente financiare care aduc bani la partid sau in propriile buzunare, pe termen scurt, fara niciun angajament pentru viitorul nostru ca popor.
Reprezentantul asociatiei operatorilor germani de logistica spunea ca fiecare euro investit in infrastructura aduce un castig economic de patru euro, insa pentru ai nostri fiecare patru euro investiti in drumuri si autostrazi aduc un castig imediat de un euro… pentru cei care au painea si cutitul.
Daca industria se misca si in conditiile drumurilor blocate si a liniilor ferate aflate inca in modernizare, nu vrem sa facem scenarii privind ce ar insemna industria logistica din Romania daca am avea autostrazi si terminale de cale ferata, iar intrarea in port ar fi libera pentru toti cei care vor sa investeasca!
Asa ca, ce am putea sa ne dorim mai mult pentru 2011 decat sa avem politicieni mai responsabili, care sa vrea sa mai faca ceva si pentru tara in care le vor creste copiii?
Sa fim sanatosi si sa avem forta sa le ducem pe toate si in 2011!
Sarbatori fericite si La Multi Ani!

Articole similare

Ad