Asocierea fermierilor in vederea unei mai bune consolidari a produselor pentru a putea livra eficient catre magazine este un deziderat de multi ani, insa pana acum nu s-au gasit solutii. In iunie, insa, a fost demarat programul „Dor de gust“, care isi propune sa rezolve o problema majora din legumicultura, legata de comercializarea si valorificarea productiei in marile lanturi de magazine.
Produsele romanesti sunt astfel accesibile consumatorilor care cauta legume proaspete si cu gust, asa cum si le aminteau din copilarie.
Programul „Dor de gust” a fost infiintat la initiativa Asociatiei Cultivatorilor de Legume, cu sprijinul Organizatiei Interprofesionale PRODCOM Legume-Fructe si a Centrului de Comunicare al Fermierilor din Romania, iar rolul grupului Agricover este de a asigura platforma operationala a programului, oferind suportul logistic, tehnic, financiar si de management al riscului.
In program sunt implicati peste 200 de fermieri din regiunea de sud a tarii, din bazinele legumicole: Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lunguletu, Gheorghe Doja, Mariuta, Scanteia si Pogoanele. Asa cum a precizat Robert Arsene, CEO Agricover, acesta este un program inca tanar, dar startul este unul puternic, cu un mare potential de dezvoltare. „Credem ca impreuna cu fermierii inscrisi in program vom putea asigura consumatorului roman legume de calitate mai buna, livrate proaspat, la calitatea ceruta. Sustinem dezvoltarea acestui proiect, adaptand capacitatea logistica in functie de volumele de legume valorificate si de specificatiile fiecarei zone“, sustine Robert Arsene.
In prezent se deruleaza discutii si cu alti fermieri pentru aderarea la acest proiect si pentru consolidarea zonelor …