Ministrul transportului si infrastructurii, Radu Berceanu, a anuntat ca lucrarile de constructie a Autostrazii Transilvania si a variantei de ocolire Cluj Est vor fi finantate printr-un parteneriat public-privat.
Initial, finantarea acestei autostrazi a fost gandita prin credit furnizor, respectiv antreprenorul avea obligatia sa isi finanteze lucrarile de constructie, iar plata catre acesta se facea ulterior, esalonat.
Aceasta solutie a fost inlocuita insa in 2004, cand s-a optat pentru finantarea exclusiva de la bugetul de stat pana in 2013. „O sa discutam cu cei de la Bechtel, dar si cu alte companii, daca cei de la Bechtel nu sunt interesati de un parteneriat public privat”, a declarat Radu Berceanu.
Alegerea solutiei de parteneriat public-privat s-a facut datorita faptului ca finantarea doar de la buget ar duce la o prelungire a duratei de constructie a autostrazii „pentru ca niciun ministru si niciun guvern, indiferent care ar fi acesta, nu va putea pune de la buget sumele enorme pentru aceasta autostrada”, a concluzionat ministrul Berceanu.