Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Structura pietei materialelor de constructii se echilibreaza

Pe o piata incercata de criza creditarilor de locuinte si de intarzierea cresterii economice, Ambient a anuntat o crestere de 47% a cifrei de afaceri realizate in ultimii doi ani, contabilizand in 2012 venituri de 667 de milioane de lei (+14% fata de 2011). Cu o retea de 12 centre comerciale si 15 depozite logistice, dar si cu relatii trainice stabilite cu peste 3.000 de constructori, Ambient a ajuns sa detina, la doua decenii de la infiintare, in orasele de influenta, o cota de piata de peste 35%. Si, daca in 2008 cifra de afaceri de aproape 350 de milioane de euro era realizata 75% de business-ul profesional, in prezent 55% se datoreaza magazinelor, iar 45% zonei profesionale.
 

Ambient si-a inceput activitatea in februarie 1993, la initiativa lui Ioan Ciolan, sibianul care si-a propus sa lanseze o companie cu capital 100% romanesc care sa devina principalul aliat al constructorilor si al familiilor ce doreau sa construiasca sau sa renoveze o locuinta. Evolutia lantului de centre comerciale a inceput imediat dupa deschiderea, in 2002, a primului magazin de tip Do It Yourself (DIY) din Romania, la Sibiu. In prezent Ambient este reprezentat de 12 centre comerciale si 15 depozite de materiale de constructie si platforme logistice, situate in principal in zona Transilvaniei (Alba-Iulia, Brasov, Gheorghieni, Targu Mures, Baia Mare, Cluj-Napoca, Medias, Sighisoara, Bistrita, Deva, Ramnicu-Valcea, Sibiu, Satu Mare, Sighet si Bucuresti). Lor li se vor adauga anul acesta noi depozite logistice adresate business-ului profesional, la Satu Mare si in zona Targu-Jiu, incercandu-se in acelasi timp si o consolidare a activitatii celui din Bucuresti, ca piata cu potential. La nivel national retailerului sibian ii revine o cota de 4% (dintr-o piata de aproximativ patru miliarde de euro), in vreme ce in zona Transilvaniei detine o cota medie de 35%.

Crestere de 47% in ultimii doi ani
Desi in urma cu doi ani Ambient isi propunea o crestere a cifrei de afaceri de 15% (in lei), aceasta a depasit 47% in perioada 2011-2012, ceea ce arata, conform directorul general al companiei, Ioan Ciolan, ca strategia pe termen lung a mers intr-o directie sanatoasa, chiar si intr-o perioada dificila a pietei de profil. Insa „cresterea nu era posibila fara relatiile pe termen lung cu peste 3.000 de firme de constructii sau cu cei 700 de furnizori de la care oferim clientilor peste 40.000 de produse. De asemenea, situatia actuala se datoreaza si celor 170.000 de clienti posesori de Card Bonus si celor peste 11.000 de mesteri afiliati, chiar daca parteneriatele pe termen lung sau relatiile cu antreprenorii si producatorii nu sunt usor de obtinut si nici de pastrat”, a punctat Ioan Ciolan, subliniind ca aceasta crestere a fost inregistrata fara ca in ultimii doi ani Ambient sa mai deschida un centru comercial sau un punct nou de lucru. „Experienta acumulata in acesti ani ne valideaza drept un partener serios, cu expertiza pentru oricare dintre segmentele de clienti, …

Articole similare