La Bauma, anul acesta, Schmitz Cargobull va prezenta doua basculante rigide a caror greutate bruta a fost redusa, ajungand la mai putin de 5 t, pentru cerinte diferite.
Basculanta S.KI LIGHT cu caroserie rotunjita de otel de 24 m3 si greutate de doar 4.990 kg este destinata lucrarilor de constructii care presupun operatiuni de transport cu incarcaturi mari, pe distante scurte si cu basculari dese. In aceste conditii, vehiculele sufera o uzura puternica, drept urmare trebuie sa fie suficient de robuste.
Pentru a pastra greutatea proprie sub cinci tone, in general, pentru astfel de aplicatii, se folosesc caroserii din aluminiu.
Totusi, aluminiul este mai scump decat otelul si mai putin rezistent, ceea ce inseamna ca cheltuielile after-sales pentru caroseriile din aluminiu sunt mai mari decat pentru cele din otel.
Pentru a reduce aceste costuri, Schmitz Cargobull a realizat o basculanta cu bena usoara, din otel. Aceasta caroserie rotunjita are o greutate redusa si, impreuna cu noul sasiu usor din otel, are o greutate de doar 4.990 kg. Vehiculul necesita mai putin service si rezista mai mult decat varianta din aluminiu.
Basculanta S.KI LIGHT cu bena de aluminiu, de 24 m3 si greutate de 4.580 kg, poate fi o solutie foarte buna in cazul operatiunilor pe distante lungi, datorita sistemului modular sofisticat. Pana acum, caroseriile rotunjite de aluminiu erau folosite numai pentru variantele usoare, de 4,5 t.
Prin designul lor, basculantele cu pereti drepti sunt mai rezistente decat caroseriile rotunjite. Acum, pentru prima data, Schmitz Cargobull a combinat aceste trasaturi, rezultatul fiind o basculanta cu bena de aluminiu cu pereti drepti, care cantareste doar 4.580 kg. Deoarece are o greutate mai mica, vehiculul poate transporta greutati mai mari. Inainte de intrarea in productia de serie, vehiculele vor fi testate la Cargobull Validation Center.