Bauma a reprezentat si pentru producatorii de remorci si semiremorci platforma ideala pentru a-si prezenta ultimele solutii si sisteme, menite sa creasca eficienta si productivitatea. Acestia s-au intrecut in noutati atat pe segmentul transportului materialelor de constructii, cat si pentru transportul utilajelor si al altor echipamente conexe.
Gama de semiremorci basculabile Schmitz s-a innoit cu versiunea S.KI Light, cu bena rotunda din otel usor. Forma a fost special conceputa astfel incat greutatea proprie sa fie cat mai mica, pentru a obtine atat o sarcina utila crescuta, cat si consum redus de combustibil.
Suprastructura din otel este mai robusta comparativ cu cea din aluminiu, iar sasiul din otel, desi are aceeasi greutate ca cel din aluminiu, asigura stabilitate mai buna.
Sasiul semiremorcii are o sectiune „drawn-in”, pentru mai mare stabilitate. O alta noutate este sistemul de alarma care atentioneaza soferul ca nu a parcat tractorul in linie cu semiremorca in momentul in care doreste sa descarce – deoarece parcarea incorecta este unul dintre cele mai dese motive pentru care semiremorca se rastoarna.
Monitorizarea presiunii aerului din sistemul de suspensii al semiremorcii a fost integrata in masuratorile de siguranta care se fac in momentul descarcarii. Iar optional a fost introdus un sistem de represurizare a anvelopelor, pentru a compensa, la nevoie, presiunea incorecta sau inegala. Tot ca masura de siguranta, soferul este atentionat daca pleaca la drum fara ca bena sa fie complet coborata.
Pentru a usura sarcina autotractorului la plecarea de pe loc in santier, S.KI Light poate fi echipata cu suport automat pentru tractiune, care fie actioneaza asupra axei liftante, fie goleste aerul din pernele primei axe, pentru a imbunatati tractiunea. Semiremorca poate fi prevazuta cu prelata pentru bena cu actionare electrica (reduce riscul accidentarii soferului si asigura un consum cu pana la 12% mai bun fata de basculantele care circula cu bena neacoperita) sau cu sistem pentru monitorizarea benei. O camera de filmat cu monitoare pentru mersul cu spatele sau pentru descarcare este, de asemenea, disponibila.
Gratie sistemului modular, se poate raspunde atat cerintelor venite de pe piete unde este esentiala greutatea proprie a vehiculelor (Germania sau alte tari din SV Europei), cat si celor din partea unor clienti care au de transportat sarcini foarte grele si solicita un design robust (spre exemplu, Rusia). Sarcina utila maxima este intotdeauna obiectivul principal, indiferent de tipul marfii transportate. In conditiile solicitante de santier, semiremorcile basculabile S.KI confera stabilitate optima. Clientii pot opta pentru un capac de descarcare spate extern, retras, cu jgheab sau operat hidraulic, in mai multe combinatii.
La Bauma a fost expusa si o semiremorca S.KI pe doua axe, in combinatie cu un autotractor pe trei axe.
…