Anul care a trecut nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor pentru companiile de constructii, care au vazut prea putine proiecte concretizate din tot ceea ce promisesera guvernantii. 2014 ar trebui insa sa fie mai bun, macar daca s-ar materializa proiectele amanate din 2013 si s-ar continua lucrarile de infrastructura planificate de Ministerul Marilor Proiecte.
Pentru Ascendum Machinery, dealerul din Romania al Volvo Construction Equipment, noul an aduce schimbari la nivel de actionariat si noi provocari.
Vanzarile de echipamente de constructii au cunoscut o scadere in 2013 comparativ cu anul precedent, piata romaneasca suferind de lipsa proiectelor concrete de infrastructura, care sa dea de lucru firmelor de profil. Promisiuni sunt multe, dar, din pacate, prea putine se concretizeaza.
Furnizorii de utilaje spera ca 2014 sa se situeze macar la nivelul din 2012, mai ales ca au fost amanate mai multe proiecte de infrastructura care ar trebui in mod normal reluate. Si, desigur, ar fi bine sa se mentina si lucrarile prevazute initial pentru 2014, astfel incat volumul total de activitate sa creasca.
Noul an nu vine doar cu asteptari pozitive pentru organizatia Volvo Contruction Equipment, ci si cu un suflu nou. La sfarsitul lui 2013, organizatia de distributie Volvo CE din Europa Centrala a fost preluata de grupul Ascendum, unul dintre cei mai puternici dealeri Volvo CE din lume. Schimbarea actionariatului in Romania este, atat pentru organizatie in sine, cat si pentru clienti, o oportunitate extraordinara, considera Alexandru Badea, Director General Ascendum Machinery, filiala din Romania a dealerului portughez. Practic, se trece dintr-o structura in care actionarii aveau activitatea de baza axata pe productie si cantareau totul prin prisma productiei, cercetarii si tehnologiei, intr-alta in care proprietarii au inceput business-ul in distributie si sunt prin definitie oameni de service si vanzari. Ascendum este o afacere de familie, iar actualul comitet executiv este reprezentat de a treia generatie a unor intreprinzatori care la sfarsitul deceniului al saselea al secolului trecut au inceput sa comercializeze Volvo in Portugalia. „Asteptarile de pe piata sunt intelese la cel mai inalt nivel. Structura este mult mai flexibila, singurul obiectiv fiind acela de a urma clientul in activitatea lui, chiar si daca acest lucru presupune relocarea activitatii in teritorii dintre cele mai exotice“, a explicat Badea.
Noii actionari sunt multumiti de activitatea pe care echipa Volvo din Europa Centrala a desfasurat-o pana acum, ca dovada ca intreaga structura a fost mutata sub umbrela Ascendum, fara nicio modificare. Se va schimba insa viteza de reactie a conducerii grupului la modificarile care apar pe piata. „Cu alte cuvinte, daca se deschide un mare santier in tara, timpul in care se poate acorda un sprijin local va fi foarte scurt. Inainte, acest lucru ar fi trebuit sa intre intr-un plan de dezvoltare regional si ar fi necesitat un proiect de aprobare care …