Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Programul Bucuresti-Ilfov prinde contur

Chiar daca legea nr. 8/2012 pentru aprobarea OG 21/2011 privind infiintarea AMTB este in vigoare de aproape doi ani, organizarea transportului intre Bucuresti si Ilfov a ramas in tot acest timp in ceata. Idei au fost multe, ca si variantele de lucru luate in discutie, insa operatorii nu au avut certitudinea modului in care urma sa se organizeze efectiv activitatea, astfel ca nu si-au putut face o strategie si nici nu s-au putut dota din timp cu autobuzele necesare.
 

Licentele pentru traseele dintre Bucuresti si Ilfov expira pe 30 iunie 2014, iar calendarul exact pentru atribuirea noului program de transport era asteptat pana la finalul anului. Cum vechimea pe traseu se pare ca este eliminata, operatorii nu se mai pot baza decat pe punctajul adus de vehicule. Dar si aici avem o problema: timpii de livrare.

In ciuda dezbaterilor purtate in ultimii doi ani referitor la modul in care ar trebui sa se desfasoare transportul in zona metropolitana a Capitalei, legea care reglementeaza acest lucru a ramas neschimbata,
iar termenul-limita pentru atribuirea noului program de transport se apropie cu pasi repezi. Situatia este delicata in momentul de fata: in 2011 a expirat programul de transport elaborat si atribuit de ARR in 2008, dupa care s-a mers pe prelungiri prin ordonanta de guvern. Legea in vigoare impune ca din 1 iulie 2014 sa isi intre in drepturi un alt program de transport, elaborat de Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti (AMTB).
Flaviu Hotopan, noul director general al AMTB, este de parere ca programul de transport a fost creionat acum in cea mai corecta, morala si legala forma posibil. „Am venit cu lucruri noi. Am elaborat o strategie AMTB pe termen scurt si mediu (sapte ani), in care se vizeaza implementarea unui transport integrat, cu gari intermodale, tichete unice de calatorie etc. De altfel, Primaria Capitalei a indicat deja 14 statii intermodale pentru viitor, unde se va putea face trecerea de la liniile metropolitane la cele din interiorul Bucurestiului. Programul de transport realizat cuprinde primii pasi necesari in realizarea planului complex pe care il avem. Am luat in calcul atat confortul cetateanului, cat si nevoile operatorilor de transport. Am incercat sa gasesc starea de echilibru pentru toata situatia economica in care se afla Romania la aceasta ora, mai ales ca operatorii de transport sunt nevoiti sa faca anumite investitii daca doresc sa acceseze traseele dintre Bucuresti si Ilfov.“
Programul de transport al RATB va fi armonizat cu cel metropolitan, pentru a se asigura maximum de eficienta. Directorul general AMTB a subliniat faptul ca s-a consultat cu numerosi transportatori, inclusiv cu reprezentantii asociatiilor patronale, in vederea elaborarii noului program de transport, si inclusiv pe site-ul institutiei a fost postat un anunt in care s-au solicitat propuneri din partea carausilor, o parte dintre acestea fiind si luate in calcul.

Articole similare

Ad