Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se accelereaza dezvoltarea in alte domenii decat automotive

La sfarsitul lui septembrie, GEFCO Romania a organizat o conferinta de presa in care a prezentat cele mai recente realizari ale grupului la nivel global, cu accent pe Balcani, si in special pe tara noastra. Proiectele sale cele mai interesante prin care a eficientizat activitatea de logistica a clientilor, precum si planurile pana in 2020, cand isi propune sa atinga o cifra de afaceri de opt miliarde de euro, dar si numeroase alte obiective, printre care reducerea ponderii clientilor din automotive in volumul total al activitatii, au fost subiectele principale ale evenimentului.
 

Reamintim ca GEFCO este numarul 1 in Europa in logistica de vehicule finite – avand mii de vagoane pentru transportul de masini si circa 1.000 de camioane specializate numai in Europa Centrala – si numarul 10 in logistica de marfuri generale.
Compania este prezenta in 150 de tari din lume, cu subsidiare proprii (cele mai noi au fost deschise in 2013-2014 in Croatia, Mexic, Emiratele Arabe Unite si Algeria) sau prin parteneri, iar planurile de extindere vizeaza mai ales Asia – inclusiv legarea Rusiei (o zona interesanta mai ales datorita faptului ca de aici provine noul sau actionar majoritar) de China – si America de Nord si de Sud.
GEFCO se mandreste, asa cum arata Pierre-Jean Lorrain, director executiv GEFCO pentru Europa Centrala, Balcani si Orientul Mijlociu, cu cel mai mare contract 4PL incheiat in Europa, cu GM, pe sapte ani, care implica opt filiale, 12 fabrici de asamblare si de productie a motoarelor si a altor componente si circa un milion de vehicule transportate pe an si presupune fluxuri inbound (aprovizionarea fabricilor din Germania, Spania, Rusia si Marea Britanie) si outbound (distributie de vehicule Opel, Vauxhall si Cadillac catre clientii finali).
La nivel global, 71% din cifra de afaceri GEFCO este realizata cu clienti din sectorul automotive (BMW, Dacia, Ford, GM, Mahindra, Nissan, PSA Peugeot-Citroën, Renault, Tata, Toyota, Volkswagen, Leoni, Faurecia, Delphi, Valeo, Magna, Delta s.a.), iar restul, cu firme care se ocupa de FMCG (L’Oréal Paris, Ikea, P&G, L’Occitane s.a.), electronice/electrocasnice (Philips, Electrolux, Sagemcom s.a.), vehicule pe doua roti (Yamaha, Triumph, Kawasaki s.a.), industrie (Siemens, Schneider, Saint-Gobain s.a.) aeronautica/aparare.
GEFCO isi propune sa schimbe insa aceasta structura si sa depinda cat mai putin de firmele din domeniul auto, ca sa nu fie afectat cand volumele acestora scad, sa atinga in 2020 o cifra de afaceri de opt miliarde de euro si sa-si diversifice portofoliul de clienti astfel incat grupul PSA, care acum detine 50% din cifra de afaceri de circa patru miliarde de euro, sa ajunga la numai 29%, fiind devansat de clientii industriali (in crestere de la 35% in prezent la 43%). O alta schimbare importanta fata de momentul actual este aceea ca in 2020 circa 17% din cifra de afaceri va fi realizata de clienti industriali din Rusia si zonele vecine.

Articole similare

Ad