La doi ani de la lansarea seriei ComfortClass 500, Setra a largit gama cu doua autocare „high deck”, 511 HD si 519 HD, cel mai mic si cel mai mare din gama, si doua versiuni nou-noute „middle deck”, 515 MD si 516 MD. Ultimele sunt o alternativa interesanta pentru cei care doresc un autocar Setra mai accesibil la pret, dar care sa ofere siguranta si confortul obisnuit. Vehiculele, de 12,3 si respectiv 13,1 m lungime, au doua axe si o inaltime de numai 3,56 m (inclusiv agregatul de aer conditionat), fiind propulsate de motorul OM 936, de 354 CP, in tandem cu cutia de viteze manuala GO 190. Optional autocarele pot fi echipate si cu noul OM 470, iar la transmisie se poate opta pentru GO 210 sau PowerShift.
Chiar daca la o prima vedere 515 MD si 516 MD ar putea parea „rudele mai sarace” ale familiei CC 500, ESP-ul cu ASR si BAS este inclus in configuratia de baza, ca si sistemul de diagnoza on-board, cruise-control-ul sau sistemul audio Bosch Classic Line. Iar numeroase alte echipari sunt disponibile optional.
Gratie constructiei pe platforma modulara, vehiculele raspund unei palete diverse de aplicatii, iar in cazul versiunilor HD consumul de carburant este cu pana la 8% mai mic decat la modelele precedente ale seriei TC 400. Gama HD include acum nu mai putin de cinci modele, acoperind o plaja de configuratii intre 10,4 si 15 m lungime. Vehiculele tintesc segmentul de transport premium printr-o tinuta de drum remarcabila, finisaje de calitate si un pachet complet de sisteme de siguranta, inclusiv Front Collision Guard, ABA 2 si ATAS (asista soferul pentru mentinerea atentiei in timpul condusului). Nu lipsesc sistemul multimedia cu mod dual de operare sau scaunele Voyage Supreme. Inaltimea utila a salonului este de 2.100 mm. Suprafata geamurilor este mai mare si impreuna cu designul interior inovator asigura luminozitate sporita in salonul pasagerilor si vizibilitate la exterior.
TopClass 500 a impresionat inca de la lansarea sa, la sfarsitul lui 2013, iar anul trecut a confirmat in cadrul testelor de consum ca este, cu adevarat, un autocar economic …