Perioada de valabilitate a licentelor pentru traseele dintre Bucuresti si Ilfov a fost prelungita din nou, pe ultima suta de metri, cu inca sase luni – prea putin timp pentru a reglementa o problema atat de complicata cum este zona metropolitana. Infiintarea Autoritatii de Transport Metropolitan Bucuresti (ATMB) de catre Primaria Capitalei (PMB), Consiliul Judetean Ilfov si mai multe Primarii din Ilfov face sa prinda contur un nou scenariu (discutat de mai mult timp): atribuirea traseelor conform regulamentului european 1370. Potrivit acestuia din urma insa, afisarea programului de transport trebuie facuta cu un an inainte de atribuire.
Se vehiculeaza, asadar, ideea prelungirii cu inca doi ani a licentelor de traseu peste termenul de 31 decembrie 2015, timp in care Asociatia de Dezvoltare Intracomunitara – in curs de constituire – sa elaboreze programul de transport si sa organizeze licitatia.
Transportatorii care in prezent opereaza pe Bucuresti-Ilfov se pare ca au primit asigurari din partea PMB si CJ Ilfov ca nu va fi vorba de o incredintare directa a traseelor catre RATB sau catre alti operatori publici. Mai mult, se discuta sa nu se mai ceara autobuzele dinainte, castigatorii avand obligatia sa asigure parcul necesar pana la data inceperii programului de transport. Ar mai trebui rezolvata problema vechimii pe traseu, dar si aici se pot gasi solutii.
Intre timp, mai vechea Autoritate Metropolitana de Transport Bucuresti (AMTB), aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, incearca, la randul sau, sa rezolve problema. AMTB asteapta finalizarea pro- cesului care a blocat ultima licitatie si lucreaza la un program de transport care sa fie atribuit in septembrie a.c. Asta, desigur, cu conditia sa se obtina modificarea legii 92 (in baza careia s-ar organiza atribuirea) si sa se permita desfasurarea licitatiei cu 90 de zile inainte de expirarea programului de transport in loc de 180 de zile, cat este in prezent.
Pe langa pregatirile intense facute de ambele „tabere”, se asteapta o decizie la nivel politic prin care zona metropolitana sa fie data final si fara echivoc fie la MT, fie la asociatia administratiilor locale implicate.