Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gama completa, pentru toate tipurile de aplicatii

Cu peste 22.000 de unitati vandute de la lansarea sa, in 1994, si pana in prezent, Tourismo este cel mai popular autocar Mercedes-Benz, fiind disponibil in nu mai putin de sase versiuni. Incepand cu cel mai mic model, Tourismo K, de 10,3 m lungime, si pana la Tourismo L, de 14 m, vehiculul poate fi configurat pentru o gama variata de aplicatii, fiind preferat de operatori pentru versatilitatea sa, dar si pentru economie si costuri reduse de exploatare. In 2015, vanzarile Tourismo au inregistrat un nivel record, de peste 2.000 de unitati. Pentru a demonstra performantele autocarelor sale, echipa Mercedes-Benz a organizat un test drive pe coasta Dalmatiei la jumatatea lui martie, cu prilejul caruia jurnalistii presei de specialitate au putut testa toate modelele gamei, in conditii de trafic dintre cele mai diferite.
 

Autocarele Mercedes-Benz Tourismo au fost disponibile spre testare la jumatatea lui martie in Split, Croatia, de catre jurnalistii internationali. Daimler Buses a pregatit pentru aceasta ocazie diferite configuratii, potrivite pentru aplicatii diverse, insistand asupra noilor echipari disponibile pentru Tourismo. Vanzarile consistente confirma increderea operatorilor in acest model, astfel ca producatorul german a innoit in permanenta gama, avand grija sa pastreze principalele avantaje: flexibilitatea si economia.
Cea mai solicitata versiune este cea de 12 m lungime HD (high-deck), urmata de cea de 13 m, Tourismo M. Pe locul al treilea in optiunile clientilor este Tourismo M/2, la fel, de 13 m, urmat de Tourismo L, de 14 m lungime.
Designul atractiv si confortul oferit pasagerilor joaca un rol important in optiunea clientilor. Astfel, intrarea pe la usa din fata este larga si aerisita, iar inaltimea interioara de 2.010 mm in zona culoarului permite spatiu lejer de miscare chiar si pentru pasagerii cei mai inalti. In functie de model, scaunele – de fabricatie proprie – sunt Travel Star sau Travel Star Xtra, cu noua optiune de tetiere Softline sau Luxline. Acestea cresc lungimea spatarului cu 40 cm si se pot ridica pana la 85 mm, pentru a se adapta inaltimii fiecarui pasager.
O alta noutate este materialul compozit, care inlocuieste clasica piele folosita pentru scaune. Noul material, care are la baza fibre de piele, este astfel alcatuit incat pielea respira mai bine, este mai usor de curatat si se pastreaza mai bine in timp.
Toate autocarele familiei Tourismo pot fi echipate acum cu una sau doua prize de 230 V in dreptul fiecarei perechi de scaune, iar optional se poate monta si router cu doua sloturi pentru carduri SIM si doua porturi USB. Receptia semnalului Wi-Fi se face prin intermediul antenelor LTE amplasate pe acoperis, astfel ca Tourismo se poate transforma, la cerere, intr-o adevarata platforma mobila de internet. Tot optional pot fi achizitionate pachete performante de entertainment.
Accesul la bord este foarte important, astfel ca vehiculul este echipat cu lift pentru accesul persoanelor cu handicap si spatiu dedicat pentru carucior cu rotile. Liftul este amplasat intr-un compartiment de deasupra axei fata, pe partea dreapta a autocarului, iar in spatele acestuia este montata o usa speciala de acces. Fiind utilizat cu precadere pentru transportul pe distante lungi, Tourismo dispune de un compartiment optimizat pentru toaleta, cu rezervoare mai mari si, optional, cu sistem electric de uscare a mainilor si suport pentru dezinfectant.

Tourismo RH, economic si multifunctional
Potrivit pentru o gama larga de aplicatii, Tourismo RH este echipat standard cu scaunele Inter Star Eco, folosite de regula la transportul interurban, insa la cerere acestea pot fi inlocuite cu un model superior. De altfel, versiunea RH este cu adevarat functionala, iar pe traseul de test de pe coasta Croatiei, cu suisuri si coborasuri, vehiculul a impresionat prin manevrabilitate si confort. Motorul OM 470 de 394 CP a oferit suficienta putere pentru a urca usor rampele, iar cutia de viteze manuala GO 210 este la fel de prompta si eficienta cum o stim. Impresia foarte buna despre Tourismo RH este posibil sa fi fost putin influentata si de faptul ca l-am condus imediat dupa micutul model K, de 10,3 m. Acesta din urma, desi cochet, compact si manevrabil ca un microbuz, a fost propulsat de motorul OM 936 de 354 CP, in tandem cu aceeasi transmisie manuala cu sase trepte. Pe zona de rampe si serpentine, Tourismo K a „tras“ destul de greu la deal si nu neaparat puterea mai mica a motorului a fost motivul, cat raportul de transmisie al axei motoare, neadaptat pentru un asemenea traseu. De mentionat insa ca modelul testat nu facea parte din flota de demo, ci era un autocar produs pe comanda.

Patru versiuni HD pentru transportul pe distante lungi
Modelele de 12, 13 si 14 m lungime sunt configurate HD (high-deck), avand 3,62 m inaltime (inclusiv A/C). De precizat ca versiunea de 13 m lungime poate fi comandata atat in varianta cu doua axe (M/2), cat si cu trei (M), in functie de capacitatea calelor de bagaje dorita, de cat de manevrabil se doreste sa fie vehiculul, dar si de limitele de greutate admise pe pietele unde este operat.
Avantajele autocarului pe doua axe sunt costurile de achizitie si de intretinere reduse, la care se adauga un volum mai mare pentru bagaje. Noua legislatie europeana, ce permite 19,5 t masa totala maxima autorizata pentru autobuzele si autocarele cu doua axe, ar putea contribui la cresterea atractivitatii vehiculelor de 13 m lungime in aceasta configuratie. Singurul impediment ramane sarcina maxima pe axa spate, limitata la 11,5 t in majoritatea tarilor europene.
Cel mai lung model Tourismo, de 14 m lungime, este ideal pentru grupurile mari. Vehiculul este foarte bine echipat in configuratie standard, iar operatorul are la dispozitie si o paleta generoasa de dotari optionale. Modelul testat la Split a fost propulsat de cel mai puternic motor disponibil – OM 470 de 10,7 l, 428 CP si 2.100 Nm cuplu maxim – iar pentru transmisie s-a optat pentru versiunea automatizata PowerShift cu opt trepte, apreciata pentru utilizarea inteligenta a treptelor de viteza si regimul optim de turatii in toate situatiile de trafic. Autocarul a impresionat prin manevrabilitate si tinuta de drum, iar pasagerii s-au bucurat de conditiile foarte bune de calatorie, fiind remarcat, in acelasi timp, nivel redus al zgomotului la interior. De altfel, atat Tourismo L, cat si Tourismo M pe trei axe au fost preferate pe drumul intortocheat de coasta, unde cea de-a treia axa si-a dovedit din plin utilitatea.
Pentru modelele HD sunt disponibile toate cele trei versiuni ale propulsorului OM 470, de 360, 394 si 428 CP. In ceea ce priveste sistemele de siguranta, programul de stabilitate (ESP), ABS, ASR, BAS (asistenta la franare), DBL (franarea continua in panta) sunt incluse in echiparea de baza.

Vanzari record pentru Tourismo anul trecut
Turcia a fost in 2015 cea mai buna piata pentru Tourismo in ceea ce priveste volumele de vanzari, depasind Germania, Franta, Marea Britanie si Italia. Aceste cinci tari au inregistrat anul trecut 1.425 de unitati din totalul record de 2.042. De remarcat si exporturile catre destinatii din afara Europei (Insulele Reunion, Australia, Nigeria sau Oman), care, desi nu sunt consistente ca numar de unitati, demonstreaza faptul ca vehiculul poate fi utilizat in conditii climatice dintre cele mai diverse.
Actuala generatie Mercedes-Benz Tourismo a fost lansata in 2006, in 10 ani fiind vandute peste 10.000 de unitati.

Articole similare

Ad