Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lipsa de volume impune modificarea retelei de dealeri

interviu cu Boris Billich, noul CEO al Mercedes-Benz Romania

Cu o experienta bogata pe piata ruseasca, unde Mercedes-Benz detine o cota importanta la vehicule comerciale grele, alaturi de partenerul sau local Kamaz, Boris Billich este pregatit sa faca fata si provocarilor mioritice, inlocuindu-l in functia de CEO al Mercedes-Benz Romania, din vara anului trecut, pe Michael Grewe.
 

Activand in trecut in domeniul camioanelor, este normal ca Boris Billich sa tina sub observatie atenta dezvoltarea companiei pe segmentul heavy, avand sanse ca in timpul mandatului sau sa taie panglica primul truck center propriu Mercedes-Benz din Romania.

Tranzit: De cand ocupati functia de CEO al Mercedes-Benz Romania? Ce stiati despre Romania inainte de a veni aici si ce v-a surprins cel mai mult?
Boris Billich: M-am alaturat Mercedes-Benz in vara anului trecut, dar am avut contacte cu Romania inca din 1996. Ca urmare, aveam o imagine deja formata si nu a fost nimic care sa ma surprinda prea mult. Cu toate acestea, ultima data cand venisem aici a fost in 2006 si acum sunt impresionat de felul in care s-a dezvoltat tara in acest interval: drumuri si cladiri noi etc. Bineinteles ca mai sunt multe de facut, dar progresul de pana acum este impresionant. Un alt aspect care mi-a atras atentia este nivelul competentelor lingvistice, cat de multi oameni vorbesc engleza foarte bine. Acest lucru reprezinta un puternic factor economic.

Ce target are divizia de vehicule comerciale pentru anul acesta?
Statisticile arata ca suntem lideri pe segmentul vanuri si pe locul al doilea la camioane. Ne propunem sa mentinem aceasta pozitie sau chiar sa crestem prin stabilirea unor pachete atractive pentru reteaua noastra de dealeri si pentru clientii comerciali, dar si prin livrarea celui mai bun produs si a celei mai bune experiente de service, asa cum promite marca Mercedes-Benz.

Care divizie este cea mai profitabila: cea de autoturisme, cea de vanuri sau cea de camioane?
Toate activitatile pe care le derulam – vanzari, service, piese de schimb, leasing etc. – se concentreaza asupra livrarii serviciului corect catre clienti. Bineinteles, clientul de Clasa S are alte cerinte fata de unul de Sprinter sau Actros. Ca urmare, aspectul intern al organizatiei nu conteaza atata timp cat clientii primesc cel mai bun produs, personalizat. Cred ca in 2014 dezvoltarea economica din Romania si Europa va sprijini cresterea pietei de camioane, in timp ce vanzarile de vanuri si autoturisme vor ramane la nivelul de anul trecut.
 
Cum veti integra EvoBus in organizatia Mercedes-Benz?
EvoBus Romania a aparut pe piata acum 10 ani, ca entitate independenta, si a lucrat foarte bine de atunci. Constant analizam toate posibilitatile pentru a permite o colaborare cat mai stransa intre noi si colegii de la autobuze, dar trebuie, in acelasi timp, sa respectam cerintele clientilor de pe acest segment. Ca urmare, nu organizarea interna este importanta, ci serviciile si produsele oferite clientilor.

Articole similare