Dupa un an foarte dificil pentru dealerii de vehicule comerciale din Romania, cu o contractare a pietei de peste 25%, Cefin Trucks propune, de luna trecuta, o solutie care vine ca o manusa pietei interne: Gladiator, o camioneta produsa de Dongfeng si asamblata in Italia din 2009 de Giotti Victoria, un carosier cu traditie din Toscana. Varianta furgon are un volum util de 3,2 m3, iar platforma poate cara pana la 900 kg, avand o greutate maxima autorizata de 1,85 t. In parteneriat cu Repacom si Autogaz, Cefin propune pe piata romaneasca o varianta cu box de aluminiu de 5,4 m3 si o sarcina utila de 700 kg, echipata cu motor pe GPL, pentru un cost de exploatare cat mai mic. Iar costul de achizitie a unei flote de 10 autovehicule se invarte in jurul a 100.000 de euro, ceea ce face „micutul” Gladiator foarte convenabil si eficient in utilizare.
Cefin ofera si finantare in parteneriat cu Garanti Leasing, in timp ce pentru a construi o reteau larga de distributie si service se cauta dealeri de automobile din toata tara.
Daca piata de vehicule comerciale s-a redus considerabil la nivel general, singurul segment care a mers cat de cat bine este cel al vehiculelor „de oras”, cu greutate totala sub 3,5 t. Reorientarea cumparatorilor catre vehicule mai mici, pliate exact pe necesitatile de distributie urbana, a fost fructificata de Cefin Trucks prin initierea unei colaborari cu Giotti Victoria, completandu-si, astfel, portofoliul cu masini usoare produse de Dongfeng, cel mai mare producator chinez de automobile. Modelul asamblat in Toscana a repurtat un mare succes in Anglia, unde a fost desemnat minivanul anului 2011, dar si pe alte piete mature precum Elvetia, Italia sau Franta. Din 2009, de cand a inceput colaborarea dintre Dongfeng si Giotti Victoria, italienii vand in Europa circa 1000 de unitati in fiecare an
Pe piata din Romania minivanul se incadreaza in segmentul utilitarelor usoare, cu masa maxima autorizata mai mica de 2,8 t. Specialistii Cefin Trucks il propun mai ales pentru distributia generala de marfa pe distante scurte si medii. „Este mic, usor, versatil, dar cu o capacitate mare de transport, si dispune de o gama completa de versiuni. Este un produs de import parca special creat pentru nevoile pietei romanesti. Fiind eficient si economic, se adapteaza atat la situatia impusa de criza pe piata, cat si la cerintele pietei locale“, a aratat Diana Dumitran, marketing manager Cefin Romania
Vehiculul este insotit si de o oferta de finantare pe trei ani, cu o dobanda de 4,9%, si, asa cum a tinut Diana Dumitran sa precizeze, Cefin ofera cel mai bun pret in raport cu sarcina transportata. Pretul de lista variaza intre 9.700 si 12.000 de euro plus TVA.
Cefin Trucks estimeaza ca Gladiator ar putea avea o cota de piata de 5% la finalul primului an dupa lansarea in Romania, adica aproximativ 300 de unitati. In acelasi timp se va incepe constructia unei retele de …