Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volume mari, dar si provocari pe masura

Daca in tarile vestice comertul online este o realitate cotidiana, in Romania aceasta industrie este in continuare una emergenta, care se dezvolta insa foarte mult de la an la an. Si, daca de cativa ani oamenii pot cumpara electronice si electrocasnice doar printr-un click, in ultima vreme au aparut si proiecte pe segmentul produselor alimentare. Or, aceasta schimbare a modalitatii de cumparare nu poate decat sa-i bucure pe cei implicati in industrie, printre care si companiile de curierat.
 

Numarul expeditiilor creste, dar inevitabil apar si probleme pentru care trebuie gasite solutii astfel incat de la an la an activitatea sa decurga din ce in ce mai bine si sa nu apara blocaje in perioadele de varf.

Anul trecut a fost o mare provocare pentru FAN Courier, asa cum declara Felix Patrascanu, managing director, din prisma volumelor in crestere si, mai ales, a perioadei Black Friday din toamna, evenimentul pentru care s-au investit circa trei milioane de euro, in special in vehicule.
In 2013 FAN Courier a inregistrat o crestere fata de 2012, datorata in mare parte dezvoltarii fulminante a comertului online. „Noi ne uitam la ce se intampla si in afara, unde online-ul are o crestere extraordinara. In 2012, in Anglia, de exemplu, cresterea a fost fabuloasa, de 20%. Dar vorbim de o piata asezata, nu de una emergenta, cum e Romania. La noi s-au facut multe investitii in e-commerce, companiile recunoscute pentru retail traditional au facut si o divizie de online. Mai mult decat atat, au aparut si vanzarile de produse alimentare, iar marile lanturi de retail merg si in aceasta directie. Ne-am bucurat ca se face trecerea de la retailul clasic la cel online pentru ca aici sunt incluse si companiile de curierat. In momentul de fata este motorul de crestere a curieratului“, explica Felix Patrascanu.
In afara de comenzile online traditionale, venite de pe site-urile de specialitate, FAN Courier lucreaza de ceva timp si cu Carrefour, pe proiectul de cumparaturi online de produse alimentare si de larg consum, iar Felix Patrascanu crede ca si acest segment creste si va continua sa se dezvolte, mai ales ca pana de curand era o piata inexistenta.
Clientii acestui concept sunt cei care vor sa scape de aglomeratia din hypermarket sau de caratul sacoselor. Mai exact, clientul plaseaza comanda urmand ca a doua zi, pana la ora 20, curierul sa-i livreze produsele, la usa.
Anul trecut FAN Courier a avut o crestere de 15%, ajungand la o cifra de afaceri de peste 60 de milioane de euro, din care circa 20% se datoreaza comertului electronic. „Cota de piata pe curierat domestic este de peste 40% si per total in piata de curierat (domestic si international) avem circa 27%“, a afirmat Felix Patrascanu, mentionand ca „suntem foarte atenti la segmentele de piata care dispar si la cele care se dezvolta. E-commerce are o dezvoltare rapida si suntem foarte atenti, chiar ni s-a spus ca am avea in jur de 70% din aceasta piata. Comertul online a reprezentat o prioritate pentru noi …

Articole similare