La inceputul lunii trecute, Star Transmission (STC), filiala Daimler in Romania, a dat startul oficial al lucrarilor de constructie la noua hala din Sebes, de aproape 80.000 m2, in care se vor realiza, din 2016, cutiile de viteze de ultima generatie 9G-Tronic cu noua trepte. Aceasta va necesita o investitie de circa 300 de milioane de euro, va crea peste 500 de locuri de munca si va completa facilitatea din Untertürkheim, unde 9G-Tronic se produce de anul trecut, permitand nu doar satisfacerea cererii tot mai mari de cutii de viteze automate, ci si cresterea profitabilitatii companiei germane.
Asa cum isi aminteste Bernd Krottmayer, directorul general STC, inceputurile Daimler in Romania se leaga de un concurs de proiecte la care s-au prezentat circa 70 de firme autohtone care doreau sa lucreze pentru aceasta companie, si dintre ele a castigat Uzina Mecanica din Cugir. Pe atunci, la inceputul anilor 2000, se dorea producerea de agregate complete, inclusiv montajul lor, dar asta urma sa se intample abia 12 ani mai tarziu. In 2004 s-a construit a doua hala de productie la Cugir, in 2010 s-a deschis al doilea punct de lucru, la Sebes, in 2013 compania avea deja peste 1.000 de angajati in Romania si a inceput montajul in serie al cutiilor de viteze, si tot anul trecut – cel mai bun an din istoria prezentei la noi in tara – a fost luata decizia ca la Sebes sa se produca transmisii de ultima generatie, pentru a deservi segmentul autoturismelor MB de top, deoarece la Stuttgart nu mai era nici capacitate suficienta, nici spatiu pentru extindere. „Romania a fost aleasa datorita increderii deja castigate, pentru ca producem in mod flexibil si serios, aliniat la inaltele standarde de calitate ale Mercedes-Benz. Dar, daca, la venirea mea aici, mi-ar fi spus cineva ca voi aseza piatra de temelie pentru o hala de 80.000 m2, as fi ras“, declara Bernd Krottmayer.
Constructia va fi gata la inceputul lui 2015, cand vor fi aduse utilajele de productie, care sa fie testate jumatate de an, iar in primul semestru din 2016, dupa ce liniile se vor dovedi functionale la parametri optimi si personalul va fi pregatit in Germania, va incepe productia 9G-Tronic, prima cutie de viteze automata din lume cu noua trepte si convertor de cuplu pentru vehiculele premium, care se remarca, asa cum declara reprezentantul Star Transmission, prin accelerarile rapide si la viteze reduse, datorita unei game extinse a rapoartelor de demultiplicare, vitezele de top atinse fara a forta motorul, confortul deosebit pe care il ofera, zgomotul redus, schimbarea aproape imperceptibila a vitezelor si consumul redus: in combinatie cu motorul E 350 BlueTEC V6 diesel de 252 CP media este de 5,3 l/100 km, iar emisiile de CO2 ajung la 138 g/km.
Nevoia de noi capacitati de productie a componentelor este cu atat mai mare cu cat, asa cum a aratat Markus Schäbert, membru al Consiliului de administratie al diviziei Mercedes-Benz Cars, Managementul Productiei si Furnizorilor, vanzarile globale …