MAN si-a prezentat luna trecuta la Granada noile serii de camioane grele echipate cu motorul D38, capabil sa dezvolte 520, 560 si chiar 640 CP, cu cupluri maxime de 2.500-3.000 Nm de la numai 930 rpm, ceea ce asigura un consum redus de combustibil. MAN a schimbat motorul D26 Euro 5 cu arhitectura V8 cu D38, cu sase cilindri in linie si, odata cu noul motor, a lansat si o noua cutie de viteze cu schimb mai rapid al treptelor, si care inchide ambreiajul la 600 rpm, pentru o manevrabilitate excelenta la viteze reduse.
Producatorul german a anuntat si disponibilitatea in oferta sa, dupa IAA Hanovra, a sistemului de comanda automata a schimbului treptelor de viteze in functie de datele transmise prin GPS. Inginerii MAN sustin ca sistemul EfficientCruise contribuie la reducerea consumului de combustibil cu pana la 6% fata de D26 Euro 5, dublu fata de sistemele similare de la Mercedes-Benz, Scania sau Volvo. Introducerea EfficientRoll la modelele care nu au EfficientCruise contribuie, de asemenea, la reducerea consumului, iar noul Intarder combinat cu frana de motor pe evacuare dezvolta puteri de franare de 500, respectiv 600 kW. Toate aceste caracteristici de putere au fost puse in valoare excelent de soselele perfecte dintre Malaga si Granada, cu inclinatii de 4,5 pana la 10% si cu diferente de altitudine de circa 1.000 m.
Dupa o perioada destul de tacuta cauzata de criza financiara si integrarea in grupul Volkswagen, MAN a iesit la rampa cu toate sistemele care-i lipseau din oferta pentru a fi la nivelul celorlalti producatori premium de camioane, care au „impachetat” astfel foarte frumos noul motor D38, ce asigura continuitatea MAN pe piata motoarelor de 520-640 CP, dupa despartirea de D26 V8, care se mai produce doar in versiune Euro 5. Producatorul german a tinut sa precizeze ca nu si-a focusat eforturile pe oferirea celui mai puternic motor de pe piata, segment pe care marcile suedeze exceleaza, ci si-a propus mai degraba sa combine performanta cu eficienta.
Noul motor de 15,2 l cu doua turbosuflante dezvolta cuplul maxim (care poate fi de 2.500 Nm, respectiv de 2.700 si 3.000 Nm, pentru motorizarile de 520, 560 si respectiv 640 CP) inca de la 930 rpm, ceea ce permite functionarea intr-un regim scazut de turatii si inregistrarea unui consum redus de combustibil.
Ca si Mercedes-Benz in urma cu trei ani, MAN a decis sa renunte la motorul V8 pentru aplicatii grele si sa-l inlocuiasca, odata cu trecerea la Euro 6, cu unul cu arhitectura cu cilindrii dispusi in linie. Cu o cilindree de 15,2 l, noul motor cu sase cilindri in linie foloseste aceeasi structura de baza si aceleasi materiale de inalta rezistenta ca si D20 si D26, care au redus greutatea proprie a noului motor cu 160 kg comparativ cu D26 V8 in versiune Euro 5. La aceasta reducere a contribuit si folosirea unei carcase din aluminiu a volantei, in timp ce volanta este acum din fier forjat in loc de aluminiu. Baia de ulei este din plastic foarte rezistent la lovire, care mai are avantajul ca …