Lansat inca din martie 2013, Atego Euro 6 a intrat prea tarziu in productia de serie pentru a concura la Camionul Anului 2014, astfel ca s-a numarat printre candidatii competitiei din acest an. Cu greutati maxime admise intre 6,5 si 16 t, Atego este lider european pe piata de distributie, insa zvonurile privind taxarea prin sistemul toll-collect a vehiculelor cu greutate maxima autorizata de peste 7,5 t s-ar putea sa influenteze major vanzarile pe segmentul de distributie medie, pe care concureaza si Atego. Pana si permisele de conducere (C) a autovehiculelor intre 7,5 si 12 t s-ar putea sa dispara, majoritatea celor interesati fiind atrasi de posibilitatea de a merge cu vehicule de 11,99 t fara a plati taxa de autostrada din Germania.
Chiar inainte de votarea International Truck of the Year 2015, Mercedes-Benz a prezentat doua noi premiere: Aerodynamics Atego, dupa modelul Actros Aerodynamics Truck and Trailer, si sistemul Blind Spot Assist pentru camioane.
Mercedes-Benz a reusit sa faca din noul Atego un autovehicul foarte usor de condus, chiar si de catre cei care nu poseda un permis de conducere C+E si care, pe langa condus, au o multime de alte responsabilitati precum eliberarea de facturi, incarcarea/descarcarea vehiculului, montajul unora dintre echipamentele transportate etc.
Dupa introducerea in echiparea de serie a noului Atego pentru piata germana a PowerShift 3, producatorul german se asteapta ca si clientii din alte tari sa comande tot mai multe vehicule cu cutie automatizata. Mercedes-Benz a anuntat ca si pe piata americana, unde pana mai ieri peste 99% din vehiculele vandute erau echipate cu cutie full automata, clientii au inceput sa recunoasca superioritatea cutiilor robotizate cu aceeasi arhitectura a celor manuale, folosite la scara larga pe continentul european, inclusiv pe segmentul autoturismelor.
Noul Atego este livrat in restul Europei cu cutie manuala in dotarea standard, fiind oferita si cea automatizata. Printre echiparile noi de pe Actros si Antos care se regasesc si la Atego se numara luminile adaptive de franare, iluminarea Follow-Me-Home sau FleetBoard cu Eco Driver Support.
Pe langa reducerea consumului de combustibil, inginerii germani au vizat reducerea costurilor de intretinere, crescand durata de folosinta a motoarelor cu pana la 25% si extinzand intervalele de service cu pana la 20%. Astfel, pentru camioanele folosite pe distante lungi, intervalele de schimb al uleiului ating 120.000 km.
Din acest motiv, contractele de service costa acum mai putin cu circa 5%, ceea ce inseamna o economie de circa 1.400 de euro comparativ cu modelul precedent. In topul economiilor oferite de noul Atego sta insa cea de combustibil, de circa 5.800 de euro pe o perioada de sapte ani, la un rulaj anual de 60.000 km, luand in calcul un consum mediu de combustibil de 23 l/100 km.
In scurtul test drive organizat in jurul fabricii din Wörth, eu am inregistrat un consum de 14 l/100 km, insa am condus noul concept Atego Aerodinamic, …