Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tariful mediu ajunge la 2,5 lei/km, sub pragul de supravietuire

Transportatorii care fac distributie de bauturi in Romania sunt la mana producatorilor si a marilor lanturi de hipermarketuri. Tariful este impus – in medie 3,2-3,4 lei/km) si nu se negociaza, iar in final pretul net este si mai mic, din cauza distantelor parcurse pe gol, ajungand astfel la 2,4-2,5 lei/km. Din acest motiv parcul auto folosit la distributia nationala este invechit, iar despre respectarea timpilor de conducere si odihna nici nu se poate vorbi, in conditiile in care se asteapta la descarcare ore bune.

Vlase Distribution colaboreaza cu nu mai putin de 40 de companii producatoare de bauturi alcoolice si nealcoolice, apa minerala, ulei si zahar, printre care Romaqua, Ursus, Heineken, Vincon, Zarea, Expur, Zahar Oradea etc., pentru care furnizeaza servicii de distributie.
 

Sunt acoperite judetele Ialomita si Calarasi, iar pentru anumiti producatori se ofera servicii dedicate, cum este cazul Coca-Cola, pentru care se face direct livrare catre clientii finali.
Depozitul din Slobozia al Vlase Distribution are 14.000 m2. Toata marfa este adusa aici, de unde se face distributia in functie de clienti si de specificul livrarii: retail sau distributie catre marile lanturi comerciale.
Fiecare fabrica isi calculeaza foarte bine stocurile, care sunt oricum limitate. Tocmai de aceea marfurile trec mai intai prin depozit. De regula, ele sunt aduse cu alte masini, intrucat pentru acest transfer pretul de transport este mult prea mic, a explicat Gheorghe Vlase. „In stilul acesta va intra toata lumea in faliment, doar timpul hotaraste. Producatorii nu negociaza tarifele, doar le impun, fara sa inteleaga cu adevarat care sunt costurile de operare ale distribuitorilor. Este un sistem «stat in stat». Media este de 3,2-3,3 lei/km, in conditiile in care 3,45 lei/km este un minim real pentru «break even». In plus, in conditiile in care se parcurg si kilometri pe gol, se poate ajunge la un pret real de 2,4-2,5 lei/km. Pentru ca nu gasesti de oriunde marfa de retur. Cum poate un transportator, in aceste conditii, sa respecte toate prevederile legale si sa reuseasca sa se mentina pe piata?“

Soferii asteapta sa isi descarce singuri camioanele
La distributia directa nu exista timp de livrare: transportatorul se duce la fiecare magazin si descarca, dupa care face schimb de documente. In cazul distributiei pentru lanturile „cash & carry“ lucrurile sunt mai complicate, intrucat sunt intarzieri mari la descarcarea camioanelor, iar soferii nu au decat sa astepte. Din pacate, toate costurile suplimentare generate de intarzieri sunt suportate doar de transportatori.
Si mai grav, soferii sunt cei care trebuie sa isi descarce singuri marfa, chiar daca acest lucru nu este in sarcina lor. Si mai sunt si certati daca nu aseaza marfa corect in depozit. „Cand iti vine randul, iei liza si descarci. Iar daca se rupe vreun palet este tot in contul transportatorului. Mafia este mare, sunt firme care servesc interesele diferitilor directori ai producatorilor de bauturi. …

Articole similare