Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

“Viitorul are nevoie de radacini!”

… a afirmat Eckhard Scholz, presedintele Consiliului Director Volkswagen Autovehicule Comerciale, cu ocazia lansarii de luna trecuta a celei de-a sasea generatii a Seriei T, pentru a sublinia faptul ca, in ciuda designului cumva retro, este vorba de o utilitara foarte moderna, cu numeroase sisteme electronice, cu motoare noi Euro 6 cu stop/start in standard si cu sisteme de ultima generatie pentru cresterea sigurantei in timpul mersului. Noul model este deja disponibil, cu preturi fie similare celor ale generatiei anterioare, fie usor mai mici, fie, in cazul catorva versiuni, chiar considerabil mai mici. Transporter, de exemplu, porneste de la 23.035 de euro plus TVA pentru versiunea cu motor TDI de 84 CP, Multivan, de la 29.952 de euro inclusiv TVA pentru Conceptline cu motor TDI de 84 CP, iar versiunea anterioara de baza, Startline, a fost inlocuita cu Trendline, care are preturi totale incepand de la 34.301 euro.
 

Seria T este de decenii lider de piata in Germania pe segmentul sau, iar din generatia anterioara au fost vandute circa doua milioane de unitati in intreaga lume in 11 ani de la lansare, in timp ce in cei 65 de ani de „cariera“ s-a ajuns la aproximativ 12 milioane de unitati.
Noul model are un design clasic, dar ceva mai la moda, liniile, ornamentele si colturile se continua armonios din fata spre spate, iar caroseria pare facuta acum dintr-o singura bucata, astfel incat este usor de recunoscut, ca si predecesorii sai.
Pentru noul T a fost lansata o generatie de motoare noi TDI destinate pietelor EU6 si care raspund celor mai inalte exigente ale cumparatorilor, fiind caracterizate de robustete si longevitate. Acestea au o capacitate de 1.968 cm3 si 84, 102, 150 sau 204 CP. In plus, sunt disponibile si motoare pe benzina, cu patru cilindri, 2 l si 150 sau 204 CP. Toate acestea permit o scadere medie a consumului de carburant de 1 l/100 km fata de generatia anterioara.
Sistemul nou Dynamic Cruise Control (DCC), pentru controlul ajustarii sasiului, in cazul suprastructurilor inchise, permite vehiculului sa se adapteze la trei moduri de condus: confort, normal si sport. In fiecare din acestea, amortizoarele ajustabile electric se comporta in functie de stilul ales prin intermediul unui program selectat, si astfel DCC face ca manevrarea sa fie foarte buna.
Aranjarea scaunelor este foarte flexibila, iar deschiderea/inchiderea haionului este usoara si se face fie manual, fie automat, fie complet electric, in functie de modelul ales.
ai interiorul a suferit numeroase modificari, atat la versiunile pentru marfa, cat si la cele pentru pasageri, fiind acum folosite materiale de calitate superioara – foarte practice si rezistente in cazul versiunilor Transporter si foarte rafinate pentru Multivan – ridicandu-se astfel la nivelul exigentelor mai multor categorii de clienti. Amenajarea spatiului de depozitare depinde de model, dar pentru orice tip de obiect – ruleta, cana de cafea, tableta, telefon mobil s.a. – exista un loc potrivit.

Articole similare