Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Toate tunurile pe estici!

Dupa cativa ani in care cele mai multe investitii erau facute in compania din Franta, conducerea Aigle a luat decizia de a canaliza resurse mai mari pentru dezvoltarea filialei din Romania. Asta deoarece proprietarul companiei se simte vanat de autoritatile franceze prin controalele la care firma este supusa de circa un an si jumatate si crede ca demersurile sunt dovada clara a ofensivei asupra esticilor. Nu inseamna ca Aigle se va retrage din Franta, directorul companiei crezand ca cheia succesului este sa profiti de avantajele pe care le ofera fiecare tara.
 

In cazul Frantei este vorba de costurile de finantare destul de mici si asigurarile mai ieftine decat in Romania.

Aigle are in Franta sapte agentii si doua depozite proprii cu suprafata de 6.000 m2, cifra de afaceri obtinuta acolo fiind de circa 15 milioane de euro, jumatate din rezultatele grupului. In Romania, Aigle opereaza un depozit inchiriat, la Pitesti, dar planurile de dezvoltare pe termen scurt vizeaza achizitionarea unei suprafete de depozitare la Cluj. „In Romania vrem sa investim intr-o suprafata mica, pentru grupaje si o componenta mica de depozitare. Ideal pentru noi ar fi 2.500 m2, nu ne intereseaza logistica la scala mare, dar nici nu ne mai putem desfasura eficient activitatea fara un depozit. E foarte greu de gasit ce ne dorim, multe depozite sunt sub forma halelor industriale, cu usa la sol, fara rampe inaltate, dar, cum gasim depozitul dorit, il luam. Nu ne e frica sa investim acolo unde trebuie. Vrem sa avem si un punct de cross-docking mai mare si in Bucuresti, dar mai tarziu. Tot ce inseamna dezvoltare se va intampla in Romania. Oricum am crescut mult, deja la jumatatea anului am obtinut aproape cifra de afaceri de anul trecut si cred ca la finalul lui 2015 vom avea o crestere de 40% cel putin. Si profitul va creste proportional. Sunt foarte optimist in legatura cu modul cum se va desfasura activitatea in Romania“, a afirmat Vasile Damian, presedintele grupului. Suma prevazuta pentru investitii anul acesta este de 1,2 milioane de euro.
Mare parte din cifra de afaceri a grupului (circa 65%) provine din expeditii, 15% din logistica si restul din transport cu camioanele proprii. Aigle are o flota de 30 de camioane, inmatriculate in Romania, doar o parte din semiremorci fiind inregistrate in Franta. Vasile Damian considera ca acesta este numarul optim de vehicule care pot fi operate eficient si cu ajutorul carora se poate lua pulsul pietei sau pot fi resimtite mai bine tarifele si costurile. Activitatea de transport are o profitabilitate de doar 3,5%, in timp ce la capitolul expeditii profitul este de 5%, de aceea vor fi dezvoltate expeditiile si logistica, acestea fiind foarte strans legate. Vasile Damian crede ca, luand in considerare investitiile si responsabilitatile juridice si sociale, profitul unei firme de transport nu ar trebui sa fie sub 7%.

Articole similare